Minesweeper Mobile

Napsal Jan Šťastný dne 19.09. 2008 v 00.42

EA Mobile se v poslední době zaměřili především na oprašování starých klasik. Nejdříve to byl Tetris ve velmi povedeném Tetris Pro a nyní to je zase starý známý Hledač min. Hra, která společně se Solitaire stále patří k nejhranějším logickým rychlíkům na stolní počítače, tak zažívá comeback a hned na úvod vám prozradím, že návrat je to ve velkém stylu.

8.0

logické

Oprášení staré klasiky proběhlo velmi úspěšně. Budete se skvěle bavit a opět se budete moci setkat s klasickým: "ještě jednu a jdu spát".

Hledač min – anglicky tedy Minesweeper je jak všichni jistě víte poměrně jednoduchý. Jednoduchý tehdy, když pochopíte základní pravidla a vyznačujete se alespoň částečným logickým myšlením. Přijde vám to jako samozřejmost? Inu, už jsem se setkal s lidmi, kteří prostě hru nedokázali dokončit ani na tu nejlehčí úroveň, čili co se snažím říct je, že tato hra nemusí sednout každému, avšak pevně věřím, že převážná většina z vás základní principy pochopila a nebo se je prostě naučí jak se říká za chodu. Tím samozřejmě narážím na možnost tréninku a vysvětlení herního principu, který tu samozřejmě nemůže chybět. Pravidla jsou poměrně jednoduchá. Vaším cílem je objevit všechny miny rozeseté po čtverečkovaném poli, přičemž k tomu vám dopomáhají číslice. Odkryjete tedy pole a buď na vás vybafne mina, která znamená konec hry, a nebo v lepším případě číslo. Číslo určuje kolik min se nalézá v sousedních polích a v kombinaci s dalšími čísly by se vám mělo podařit odhadnout, kde jsou nastraženy miny a kde nikoliv. Když si myslíte, že pod nějakým políčkem se skrývá mina, musíte ho označit výstražnou vlaječkou. V případě, že si nejste jisti a raději se zkusíte nad tímto políčkem zamyslet ještě později, můžete také vložit otazník, který symbolizuje samozřejmě nerozhodnost.

Ovšem to by nebyly EA Mobile Games, aby k tomu něco nepřidali. Na pomoc si tak můžete přivolat hnedle čtyři různé pomůcky, které si kupujete za zlaté penízky. Zlaté penízky si vyděláváte za splnění kola, čili objevení všech min, přičemž platí, že čím dříve tím lépe. Tyto čtyři vychytávky budete věru hodně využívat, to mi věřte. Ze začátku ani ne, ale postupem času určitě a budete jen vděční za předchozí rychlejší kolo a tím pádem za větší přísun zlatých penízků. První pomůckou je tzv. Free mine. Stojí nejméně penízků, ale také má suveréně nejslabší užitnou hodnotu, proto její koupi zrovna nedoporučuji. Označí se vám totiž náhodně jedna mina, toť vše. Druhou variantou je Body armour, tedy jakési brnění, které při zakoupení vás ochrání před jedním výbuchem miny. Řekl bych velmi praktické především když si nejste jisti, co se pod čtverečkem skrývá a tak to prostě můžete risknout, při nejhorším se vám odečte tato pomůcka.

Třetí možnost pro ulehčení hry je Power detektor. Díky tomuto detektoru si tak můžete označit plochu (maximálně však 12 čtverečků), která se pak následně odkryje a pokud obsahuje miny, jsou označeny vlaječkou. Tento detektor je velmi dobrý pomocník, avšak také za to náležitě zaplatíte zlatými penízky. Poslední a nejdražší možností je Field Scanner. Díky tomuto skeneru, tak budete mít možnost na malý moment vidět všechny umístěné miny, avšak na velkém poli je téměř nemožné si úplně všechny zapamatovat. Myslím, že se nedá vyloženě říci, který z těchto pomocníků je nejlepší, asi to bude u každého z vás jinak.

Ještě jsem nezmínil mody v této hře, ačkoliv už jistě tušíte co přijde. Ano, je tu možnost hrát kariéru. V kariéře budete podle slov autorů cestovat po celém světě a pomáhat různým státům na různých kontinentech odkrývat miny. S potěšením vám můžu říci, že se vaše okolí a prakticky i celá hra opravdu mění a skutečně záleží na tom, v které zemi právě hrajete. Samozřejmě, že hlavní koncept celé hry zůstává zachován, jen jisté detaily jsou jiné. Tak třeba v kole v Rusku, budete hrát na ledových kostkách, kolem budou postávat diváci v typických ruských beranicích a na vše budou dohlížet moskevští policisté, přičemž vše bude krásně dokresleno padajícím sněhem a líbivou melodií. Další variantou je volná hra, čili si zvolíte v které zemi a na jakou úroveň si budete chtít za hrát a poté se budete snažit uhrát nejlepší skóre, které pak budete moci kontrolovat v menu, v položce Top 10. Minesweeper také obsahuje multiplayer, čili souboj proti vašemu kamarádovi nebo proti CPU. Při boji proti kamarádovi samozřejmě platí, že se budete střídat ve hraní, ale to rozhodně nic nemění na hratelnosti.

Teď si možná řeknete, že je to prostě pořád jen hledač min s pár vylepšeníma, ale to by bylo obrovská chyba. Tato hra nabízí obrovskou zábavu, navíc podanou ve slušivém kabátku a když se vám podaří dohrát kariéru, čeká na vás i nějaké to překvapení. Jaké, to vám ale neprozradím, na to si musí přijít každý sám.

Jan Šťastný
03.10.2008
15.53