Napsal Jan Šťastný dne 09.11. 2008 v 12.41

Pamatujete na úplně původní Sim City na PC? Tak tato hra se vrácí právě ke kořenům této klasiky budovatelských strategií, samozřejmě však se zlepšenou grafikou a především, s ještě lepší hratelností.

9.0

strategie

In-house

Propracovaná a zábavná budovatelská strategie, pro milovníky žánru naprostá nirvana. Pro ostatní velký podnět, aby okusili tento žánr.

Snili jste někdy o tom, že z vás bude starosta města? Jestli ano, SimCity Metropolis je tak pro vás splněným snem. Tato hra však není prvním počinem od EA Mobile Games v tomto žánru, mají totiž za sebou klasické SimCity a SimCity Societies. Pravděpodobně právě tento fakt dělá tento díl tak dobrý, neboť se očividně autoři poučili ze svých chyb z předešlých dílů a to je samozřejmě jen ku prospěchu věci a především ku prospěchu nás, hráčů.

Na začátku si tak můžete vybrat ze tří různých částí města, přičemž každé má svoje specifika. Sunny Glen je rezidentní část města, která by měla především reprezentovat. Concrete Grove (v překladu betonový háj) je zase zaměřen na komerční úspěch, tedy na hodně pracovních míst a dobré životní podmínky. Třetí a poslední částí je potom Rusty Plain a tato část je vyloženě industriální, je tedy zaměřena především na průmysl. Je čistě na vás, kterou část si zvolíte, avšak samozřejmě pro dokončení celé hry musíte dohrát všechny tři části města.

Po vstupu do města, dostanete zadané tři úkoly, které musíte splnit. Ze začátku se jedná o takové základní úkoly, jako nalákat nové obyvatele, nebo vytvořit nová pracovní místa. Nové obyvatele nalákáte nejdříve samozřejmě postavením obytných domů, poté postavením nějakého toho zábavného odreagování a také vybudováním pracovních míst. Tím to však vůbec nekončí, ba naopak, teprve začíná. Není totiž ani tak těžké nové obyvatele do měst dostat, daleko těžší je totiž udržet je šťastné.

Jakkoliv složitě tento popis zní, vězte, že v reálu je to velmi jednoduchý a plně fungující systém, který ihned pochopíte. Když budete chtít postavit třeba novou obytnou čtvrť, zvýší se tak počet obyvatel a obyvatelé budou více šťastni, ale také se zhorši dopravní situace. Když postavíte třeba cukrárnu, rozzáříte úsměvy na tvářích obyvatel, ale také zhoršíte jejich zdraví. Platí tak, že je vše spojené se vším a vybudováním něčeho, zároveň ovlivňujete něco jiného. Ve hře je několik různých atributů a některé už jsem zmínil. Jedná se tak o spokojenost obyvatel, zdravotní péči, dopravní situaci, znečištěni ovzduší a tak dále a tak dále. Jednotlivé úkoly jsou pak spjaty právě s těmito atributy a tak dostanete za úkol například přivést do města několik tisíc nových obyvatel, zajistit jim spokojenost a dobrou zdravotní péči. Je potom už na vás jak toho docílíte, ale máte samozřejmě k dispozici jen určitý čas na splnění tohoto úkolu. Ze začátku se budete spíše rozehřívat, úkoly nejsou nijak náročné, ovšem postupem času hra úžasně graduje a k úplnému konci, ke kterému se nedopracujete dříve než za 4 hodiny už je obtížnost hodně tuhá.

Před nudou vás potom chrání především pěkná grafika a skvěle navržené ovládání, které je vlastně zaměřeno na jedno tlačítko (třeba na mém SE je to prostřední tlačítko na joypadu) a stisknutím právě tohoto tlačítka se dostanete do malého menu ze kterého si pohodlně vyberete co chcete postavit. Samozřejmě všechno nepůjde jako po másle a tak očekávejte čas od času nějakou zradu, jako třeba meteorit, který zničí nějakou budovu, nebo vandaly, kteří počmárají zdi a tak bych mohl pokračovat dál a dál.

Autorům se jednoznačně podařilo se poučit z předchozích chyb a díky tomu tu tak máme super budovatelskou strategii a jednu z nejlepších her v tomto žánru. Maximální hodnocení potom sráží spíše menší kosmetické chyby, jako třeba delší loading, absence zvukových efektů, nebo alespoň více druhů melodií a občasné problémy s uložením hry. I přesto je však hra odměněna krásným hodnocením, které je však oprávněné a jistě se budete dobře bavit, stejně jako já.