Napsal Norbert Lapčák dne 17.11. 2008 v 20.21

Trojice barevných kamarádů je tady. Ale pozor na zlou koblihu!

7.0

ostatní

Nostromo

Nostromo

Hra je určena spíše nenáročným hráčům či dětem, ale díky multiplayeru se u ní zabaví klidně celá rodina. Pokud si při čekání na autobus chcete krátit čas trénováním hbitosti nebo postřehu, H&Y čeká právě na vás.

Není tomu dávno, kdy jste na našich stránkách měli příležitost přečíst si recenzi na určitě zajímavou a hlavně originální hru Pat a Mat. Tato adventurka si ihned získala srdce mnoha hráčů, i když nebyla zcela dokonalá. Tvůrci z Nostroma však kromě dvojice kutilů vytvořili neméně zajímavou hopsačku. Dostal se na trh další originální nápad nebo jenom přepracování známých pecek? Obojí je tak trochu pravda. Hoops & Yoyo (dále jen H&Y) je z jedné strany hrou, která zaujme, ale ze strany druhé v ní poznáte několik her, které jste už jednou někde hráli, jen v jiném kabátku.

Celá hra se točí kolem trojice kamarádů – růžového psa Hoopse, zeleného zajíce Yoya a modrého medvídka Piddelse, kteří se musí zachránit před zlou koblihou a vy jim v tom máte pomoci. Žádný oskarový příběh tedy nečekejte, ale také žádný není ani potřeba. Celá hra se skládá z pěti mini-her, které na sebe nijak nenavazují. H&Y je také z větší části právě o zábavném multiplayer, u kterého není příběh potřeba.

Hned na úvod se setkáte s Koblihovým během, kde musíte s Hoopsem utíkat před výše zmíněnou zubatou koblihou a vyhýbat se překážkám na trati. Celý závod je pěkně plynulý a rychlý, něco pro hráče s hbitými prsty. Ve druhé mini-hře s názvem Skořápky hráč musí hledat kuličku, která se ukrývá pod jednou ze dvou, později ze tří skořápek. V Závrati si otestujete udržování rovnováhy. Hra vás pustí z kopečka a vy musíte za pomoci rovnováhy prokličkovat mezi nástrahami všeho typu do svého domečku a neupadnout přitom. Tato mini-hra je snad ze všech nejvíce frustrující, ale když přijdete na správný systém, bude to hned jiné kafčo. V předposlední mini-hře Továrna budete skládat jednotlivé díly hlavních hrdinů, které před vámi jezdí na pohyblivém pásu. No a na závěr se můžete pobavit v mini-hře Náfuk, kde jednou postavičkou napumpujete do hadice vzduch, kterým následně vymrštíte druhou postavičku do vzduchu, aby pochytala medailónky. Ale opět pozor na zlou koblihu!

Jak už jsem naznačil výše, nejvíc se s H&Y zabavíte u multiplayeru. Ten je sice jenom typu „z ruky do ruky“, ale kdo z vás by to nechtěl natřít kamarádům třeba v Koblihovém běhu? Na jednom mobilu si zahrají tři hráči najednou a po dohrání si můžou porovnávat své výsledky v jednotlivých disciplínách.

Grafické zpracování dnes už nikoho neohromí, ale určité pohádkové kouzlo v sobě má, takže těm menším se bude líbit na 100% a ostatní určitě neurazí. Jednoduché barevné textury jen dolaďují roztomilost celé grafiky, která vás možná přivede až k nostalgickým vzpomínkám. Ve hře samozřejmě uslyšíte i zvuky, zde konkrétně rozdělené na „zvuky“ a „hudbu“, přičemž můžete mít zapnutou pouze jednu nebo druhou možnost. Zvuky se ozývají například pří skoku nebo pádu, zatímco hudba hraje neustále a tvoří ji jedna melodie, která se stává po delší době nepříjemným tónem. Jednoduché ovládání rozhodně potěší. V každé mini-hře většinou stačí dvě tlačítka, takže si Hoops & Yoyo v klidu zahrají i ti nejmenší.