Ferrari GT: Evolution - Gameloft zaspal dobu?

Napsal Jan Šťastný dne 27.11. 2008 v 00.30

O této hře se dlouho nevědělo vůbec nic a tak se nafoukla umělá mediální bublina. Realita je však bohužel někde jinde.

4.5

závodní

Hra která naprosto propadla. Touto cestou tedy ne pánové, touto ne.

Gameloft nám tak servíruje již druhou závodní hru, ve které hrají hlavní roli vozy z Maranella. Samozřejmě mluvíme o světoznáme značce Ferrari z Itálie. Pokud jste stejně jako já měli (či ještě stále máte) dětský sen, jak usedáte za volant nějakého auta, troufnu si odhadnout, že dobrých 50% z vás by jistě jmenovalo jako své vysněné auto právě jedno vozítko z depa od Ferrari. No a tento sen se nám pokusili splnit vývojáři z francouzského Gameloftu.

Budete mít tak jedinečnou možnost usednout do více jak 20ti plně licencovaných vozů. Samozřejmě je nebudete mít přístupné hned, ale pěkně po pořádku budete získávát více a více peněz a budete si tak moci koupit další a další, až se vaše garáž rozroste do více než sběratelských parametrů. Budete mít tak tu čest usednout třeba do F430, Testarossy a nebo už postaršího a přesto však stylového 250 GTO. Zde tedy Gameloft rozhodně nešetřil. Kde však přidal, musel také ubrat a v této hře ubral především na grafice a hratelnosti. Ale nejdříve k závodům.

Vše řídíte pěkně z klidu své kanceláře a závody volíte až po přijetí pozvánky na email. Velmi dobrý nápad, který patří určitě k plusům celé hry. Na druhou stranu si ale zase nemůžete volit závody podle vlastního gusta a musíte pokračovat v předem daném pořadí. No nic, jedeme dál. Závody jsou klasické, tedy musíte předjet všechny soupeře a dojet jako první, tady tedy nic neobvyklého. Daleko zajímavější jsou jakési mezihry, které dostáváte zadány od různých osob. Například si vás tak bude chtít vyfotit redaktorka pro jeden časopis, takže se budete muset na trati efektivně vyhýbyt kuželům. Bohužel podobných inovací je ve hře ale poskrovnu.

Už jsem zmínil kritku na grafickou část. Tady upřímně lituji majitele telefonů s nižším rozlišením, neboť budou opravdu trpět. Trať vypadá jako kdysi na digihrách, kde jsme se vyhýbali protijedoucím autům. Zde navíc můžete i narazit do aut, které jedou ve stejném směru jako vy a nic se nestane. Naopak když narazíte předkem do protijedoucího auta, máte velký problém a restart vozidla. Na vyšších rozlišeních hra vypadá přeci jen lépe, ale pořád je to málo. V 21.století a od takovéhoto studia bychom čekali přeci jen trošku více. A ani zvuky celou hru nezachrání, nejsou špatné, ale už prostě nemají co nového nabídnout.

Celkově vzato je tato hra pro mne obrovským zklamáním a jen doufám, že v  nastoupenemém trendu Gameloft nebude pokračovat. Je totiž smutné abych u takovýchto her hledal klady třeba v kompletní české lokalizaci. Tedy ne, že bych naší mateřštinou pohradl, ale hlavní klady u závodních her by měli být především v hratelnosti, grafice a způsobu chování vozidla na silnici, které mimochodem zde vypadá spíše komicky.