Napsal Matěj Gause dne 23.12. 2008 v 21.37

Solid Snake se nepozorovaně připlížil k displejům mobilních telefonů !

9.6

Nokia

Konami

Je těžké najít lepší hru v podobném žánru a právě proto patří Metal Gear Solid mezi to nejlepší.

N-Gage v posledních dnech jen překvapuje skvělými hrami, které ve světě zábavy mají velké jméno. Metal Gear Solid (dále jen MGS) patří mezi nejlepší hrstku vyvolených. Titul, který oslovil především hráčské publikum na konzolích, se konečně po dlouhém plánování dostal i na N-Gage. Developeři z Konami věděli, že hezké Vánoce bez tajemného špióna Solid Snake, nebudou to pravé, a tak nám připravili tu nejhezčí vánoční nadílku pod stromeček, kterou jsme zatím ve světě N-Gage viděli!

Příběh museli napsat mistři svého oboru, kteří jen překvapují svým dokonalým uměním zaujmout. Atmosféra dýchá doslova na každém kroku a pokud jste fandy stealth akcí rozplynete se nad poutavým příběhem, který nás znovu zavede do továrny Metal Gear, kde se dějí nekalé věci. Během cesty narazíte na plno známých charakterů včetně nenahraditelného přítele na drátě Otacomi. Už od začátku sledujete děj, který pomalými kousky odkrývá krutou skutečnost o záměrech hlavních záporňáků. Ale nemusíte se bát, že vás potká strohý konec, ba naopak je tím největším překvapením.

Hrdina Solid Snake věrný své konzolové předloze dostal do vínku hned několik skvělých vlastností. Důležitou roli hraje totiž nepozorovatelný průnik nepřátelským prostorem a právě ten autoři zvládli po stránce ovládání maximálně jednoduše a přehledně, tak aby jste si vychutnali každý okamžik napětí. Maskování před nebezpečím hraje první housle a Solid Snake oplývá speciálním oblekem, který mění barvy podle právě vyfoceného barevného vzoru. Potřebujete khaki barvu? Není nic jednoduššího, než vyfotit uniformu teroristy. Kamuflážní pistole se tak stane jedním z nejpoužívanějších nástrojů v celé hře.

Pokud narazíte na nepohodlný cíl, tak máte hned několik možností, jak s ním naložit. Střelíte-li nepřítele do hlavy Socom pistolí, zapne se poplach a na malou chvíli budete hlavním terčem. Pokud ho uspíte, tak máte relativní šanci, že se nic nestane, ale co s ním až se probudí? I takové otázky si musíte neustále klást a postup pečlivě plánovat. MGS není akční hra v pravém slova smyslu a jakekoli akčnější pojetí by mohlo skončit smrtí. Solid Snake je ostřílený veterán a v každé situaci si umí poradit. Koncept MGS se vlastně skládá z několika dokola se opakujících akcí, které rozhodně nikdy neomrzí a proč? Milujeme dokonalý styl a provedení.

Ve vojenské továrně Metal Gear se pohybujete v ,, krabicovém“ prostředí. Neustále střídáte jeden sklad za druhým a občas se najde i kontrolní místnost nebo zbrojnice, kde získáte nové hračky. Během hraní se nikdy neobjevil stereoptyp. Občas narazíte na krátké minihry. Otacom, který vás provádí celým příběhem patří mezi nejlepší špičku ve svém oboru a snaží se pomoci při postupu do vyšších levelů. Aby jste směle pokračovali, tak potřebujete speciální přístupové klíče, které získáte hacknutím počítačů. Úkol je velmi jednoduchý a to sledovat předem vyznačenou frekvenci na displeji pomocí pohyblivé čáry grafu. Autoři pro nás přichystali menší specialitku, při které využíváte kameru. Graf frekvence totiž můžete ,,opisovat“ pomocí natáčení mobilního telefonu.

Po krátkém rozkoukání se do příběhu vloží i třetí skupina, která teprve začně dělat pořádné potíže a to pokládáním různých překážek do cesty. O dějové zvraty není rozhodně nouze a scénář je perfektně napsaný. Laserová pole v cestě, nebo hlídkující kamery dokáží pěkně zavařit život. Na druhou stranu není nic jednoduššího než se chytře a se stylem poprat i s takovými problémy. Do ruky se vám dostanou docela pěkné kousky jako raketomet Nikita, který dovede navádět své střely. Využití najde hned v případě laserových polí, které zneškodníte zničením jejich zdroje. Občas se stane, že zdroj prostě nevidíte, nebo se skrývá v místnosti kam se nedostanete, a tak využijete postránní šachtu k naváděné střele a jde se dál!

Podobné kousky si prostě nemůžete nechat ujít. MGS vypadá úžasně. I když se pohybujete v ponurém a temném prostředí v ,,techno“ stylu, tak si určitě vychutnáte každý moment a chvíle radosti střídáte s naprostým nadšením. Na pohled z třetí osoby si za chvíli zvyknete. Když se ukrýváte za rohem nebo stěnou, jistě oceníte také pohled ,,přes rameno“.  Vojáky můžete nálákat zaklepáním, a pak už se jen rychle ukryjete pod krabici a zneškodníte cíl. MGS vyniká především širokou škálou možností, jak řešit situaci. Hledat cokoli negativního na takřka dokonalém titulu je velmi těžké, přesto si neodpustím menší výtku ohledně využití kamerového módu mobilu, který nefunguje zcela hladce a v temném prostředí skoro vůbec. Po grafické stránce je to pastva pro oči a zvukový doprovod jen dodává správný stealth kvalt a dramatičnost. Autorům se mobilní ztvárnění povedlo na jedničku a duch MGS neztratil své kouzlo.