Napsal Jan Šťastný dne 29.06. 2009 v 21.02

Na milovníky středověku a především pak dobývání středověkých hradů si také konečně někdo vzpomněl. A nebyl tím nikdo jiný, než studio Chillingo, které stojí za skvělým iDraculou.

8.9

Chillingo

Chillingo

Knights Onrush je prostě velmi zábavná hříčka, kterou by byl hřích si za momentálně jeden americký dolar nekoupit.

Tedy nevím jak jste na tom byli, či ještě stále jste s dějepisem ve škole, ale já osobně jsem měl nejradši dvě kapitoly ze světové historie. První byla druhá světová válka a druhou středověké hrady a jejich následné dobývání a poté zase opravování, aby mohly být opět dobyty. A právě o mém druhém nejoblíbenějším tématu je vlastně tato hra.

Těžko se popisuje herní princip, který autoři použili, ikdyž je v podstatě jednoduchý. Totiž, na displeji uvidíte svůj hrad, který musíte bránit před nepřáteli. Z levé strany se budou valit hordy nepřátel, které musíte zlikvidovat. Toho docílíte několika různými způsoby, přičemž ten nejjednodušší je, když protivníka prostě odhodíte někam za devatero hor a devatero řek anebo ho prostě můžete rozmáznout o hrad. Veškerá manipulace s nepřáteli je prováděna plně pod vaší taktovkou, respektive pod taktovou vašeho prstu, kterým jednotlivé nepřátele odpalujete. Můžete na rytíře třeba jen ťuknout a jen ho zpomalit, nebo se ho zbavit jednou pro vždy, jak bylo popsáno výše. Hlavně ale nesmíte dopustit, aby se dostal až k branám vašeho hradu a aby nezačal tlouct do vstupní brány, která přeci jen není neprorazitelná.

Jak si to tak budete mašírovat kampaní o solidní rozloze dvanácti různých hradů, budete se královsky bavit. Na každém hradě budete muset udržet pevnost několik dní, které by se daly označit vlastně jako jednotlivá kola. Ze začátku se hra spokojí s ubráněním tří dnů, postupně ale bude přituhovat a tak třeba šestnáct dnů těžkého dobývání může být opravdu velmi horkých. Samozřejmě však v tom nejste sami a zabíjením nepřátel si vyděláváte penízky, za které můžete potom pořídit nějaký ten pěkný upgrade. Můžete investovat třeba do obětního sloupu, na který budete postupně vešet (za cokoliv) nepřátele a následně je sežere všudypřítomný drak. Hodnotnější upgrady mají cenu nejen v pěnezích, ale i v počtech obětovaných vojáků. Upgrady jsou potom veskrze defensivního rázu, jak také jinak, když se jedná o hru, kde bráníte hrad. Takže se setkáte s děly, ohnivými koulemi, ale také třeba s jakýmsi sloupem, který ve správný okamžik pustíte na nepřátele a ti hromadně zemřou.

Velká rozmanitost nepřátelských jednotek (11typů) vás potom rozhodně udrží na pozoru a také v plné zábavě. Nechybí tak klasičtí rytíři na koních a v brněních nebo třeba balisty a také špioni, kteří vám na okamžik zmizí z displeje, aby se za chvíli objevili přímo u vaší brány a začali do ní tlouct. Pro ty, kteří dohrají základní kampaň je ještě připravena Endless Siege - kde neustále pochodují hordy a hordy nových nepřátel a vaším úkolem je samozřejmě opět ubránit váš hrad a také Madness Mode, který nabízí další hodiny a hodiny zábavy.

Sečteno a podtrženo, Chillingo vzalo to dobré ze Stick Wars, přidalo k tomu trošku nového koření a voalá, máme tu opět skvělou hru. Roztomilá kreslená grafika, výborné ozvučení a především perfektní zábava řadí tuto hru na jednu z nejlepších, co jsme si v tomto měsíci měli možnost zahrát. Snad jen takové malé doporučení, nehrajte tuto hru v dopravních prostředcích, kde na vás můžou civět zraky zvědavých spolucestujících. Přeci jen zametání nepřátel na displeji vypadá poněkud zvláštně a především starší jedinci budou jen kroutit hlavou.