Let’s Golf

Napsal Květoslav Holič dne 15.07. 2010 v 00.00

Pojďme si „zagolfovat“ jen tak pro zábavu.

9.0

simulátor

Jeden z nejlepších golfů na trhu. Pokud pro vás není důležité slavné jméno, ale za to je pro vás důležitá u golfu hratelnost, pak Let’s Golf!

Je to něco málo přes měsíc, co jsem psal recenzi na Tiger Woods PGA Tour od EA – velmi dobrý golfový simulátor. Let’s Golf od Gameloftu se ale vydal jinou cestou, realismus postavili autoři na druhé (nikoliv však opomenuté!) místo a na místo první postavili zábavnost a hratelnost.

A je vskutku úžasné, když autoři hratelnosti podřídí vše – od grafiky, přes ovládání, až po herní koncept. Ale pěkně popořádku. Můžete si vybrat ze tří herních módů – Instant Play (když si chcete dát pár jamek), Tournament (když chcete i nějaký ten pohár a další odměny) a Free Hole (když si chcete potrénovat na hřištích). Ať si vyberete jakýkoliv mód, následuje volba hráče (či hráčky). Každý hráč má trochu jiné schopnosti, které jsou ve hře skutečně znát. Ne všechny hráče ale máte k dispozici od začátku, pro některé musíte napřed prokázat své hráčské kvality. A hurá na hřiště!

Jako v každé jiné golfové hře se musíte napřed „nasměrovat“ na jamku. Ku pomoci je vám mapa po pravé straně obrazovky a krom ní ještě autoři připravili kdykoliv vyvolatelnou, skutečně přehlednou a skutečně VELKOU mapu. S její pomocí je zamíření a nastavení hole pro délku odpalu hračka. Pak následuje (logicky ;-)) samotný odpal. Nastavíte sílu, úhel úderu (mimochodem, dá se i promáchnout) a PAL, míček letí. Jistěže, jako ve všech golfových hrách jde o to, dostat ho do jamky na co nejmenší počet úderů. A když se vám to daří, přibývají vám na kontě poháry, medaile a otevírají se vám další hřiště. Kromě nich si můžete za vyhrané peníze (ano, nehrajete úplně zadarmo) pořídit i různá vylepšení – nové hole, míčky, golfové rukavice. A s lepším vybavením pak roste i výkonnost a statistiky vašeho hráče.

Grafika drží vysoký standard Gameloftu – to znamená, že je opravdu velmi, VELMI dobrá. Pozadí jednotlivých hřišť je nádherné, stylové a odpovídá i zeměpisnému místu. Co ale člověka vyloženě dostane, je množství malých animovaných detailů, např. pokud vane vítr, vidíte jak žene listí, hýbe travou apod. Všechny tyto detaily pak ze hry dělají opravdovou grafickou bombu. Hudba a zvuky také patří ke zlatému gameloftímu standardu, tzn., že jsou také opravdu dobré. Hra mluví, údery míčku jsou k nerozeznání od skutečnosti a doprovodná hudba je příjemně dynamická.

Let’s Golf je prostě golf, který se povedl. Nenajdete zde sice slavná jména jako u konkurence, ale za to zde najdete spoustu a spoustu zábavy. Takže, pane Woods, s dovolením… ;-)