Assasin's Creed HD

Napsal Matěj Gause dne 24.06. 2008 v 00.48

Osud Svaté země leží ve tvých rukou! Altair znovu ožívá v bombastické HD verzi od Gameloftu.

9.5

Takové úžasné zpracování Assasin's Creeda od Gameloftu jsme tu ještě neměli. Bohatý a inovativní herní systém pohybů a akcí dělá z Assasin's Creed naprostý unikát mezi sybmainovými hrami.

Celý příběh se točí okolo mocného artefaktu, o který má zájem samotný velmistr řádu templářů Basilisk. V roli elitního asasína Altaira se vydáte na cestu, aby jste získali tento mocný předmět pro účely tajemné sekty asasínů a postavili se proti temným templářům, kteří svými praktikami ohrožují místní obyvatele. Jakmile po hlavě spadnete do napínavého příběhu, tak Vám garantuji, že zažijete úchvatný herní zážitek.

Altair je velmi zručným zabijákem. V nádherném prostředí středověkých měst se pohybuje skrytě a tiše. Historická místa, jako Jeruzalém, Damašek, nebo Masyaf jsou zpracovány velmi detailně. Během zběsilých soubojů můžete využít Altairovo přirozené nadání pro akrobatické kousky a vyhnout se přímému střetu použitím jiné cesty. Náš asasín využívá různých přemetů na střechách domů a překonává všelijaké překážky, mezi které patří takové grafické chuťovky, jako padající mosty, nebo tekoucí voda. V takových intenzivních momentech má hra značný spád a tempo. Leckdy vás překvapí i propracovaná inteligence nepřátel, kteří se občas pokouší lést za vámi.

Od nepřátel se dozvídáte klíčové informace. Přimět tvrdohlavého templáře ke spolupráci dá pořádně zabrat. Nebyl by to Gameloft, aby tyhle momenty nevyřešil jinak než jednoduchou minihrou. Správný asasín by měl znát všechny slabiny lidského těla. V časovém intervalu musíte rychle zmáčknout určité body na lidském těle a tím donutíte otevřít pusu vyslíchané osobě. Sbíráním modrých orbů získáte více životů, nebo lepší čepel. Oproti základním vlastnostem autoři připravili obrovitánské množství skillů, které se otvírají automaticky s vyšší úrovní.

Další perličkou jsou popravy nepohodlných cílů. Nečekejte žádné bezmyšlenkovité zabíjení, ale dokonale promyšlenou akci, která má styl hodný asasína. V druhé kapitola dostanete za úkol získat tajné informace od obchodníka Tamira, kterého vylákáte ven z jeho vily pomocí několika loučí a vyjednáváním získáte další řádky do příběhu, pak už jen záleží na vás, zda-li obtloustlého zrádce popravíte vystřelovacím ostřím, nebo ho necháte naživu. Povím Vám narovinu, že plynulá animace, při které Altair vyskočí a jedním chvatem zabodne ostří do obchodníka, je nezapomenutelným zážitkem.

Souboje v AC HD patří mezi to nejlepší, co jsem kdy na mobilních telefonech viděl. Altair má k dispozici docela velký zbrojní arzenál. Meče, dýky, vystřelovací ostří a výbušné nádoby - vše lze ještě vylepšit a použít v boji. Střety probíhají v reálném čase a fungují velmi pekně. Meč se automaticky zaměří na protivníka a vy už jen sledujete krásné styly pohybů Altaira. Občas se stane, že nepřítel chytí Altaira pod krkem a odhodí ho stranou, nebo někdy se Altair nepozorovaně přiblíží k cíly a potichu ho odklidí. Občas se do bitvy zapojí i prostí obyvatelé, kteří rádi házejí kameny.

Altair ovládá spoustu dovedností, jejichž provedení je automatické a právě v těhlech chytlavých momentech si vychutnáte AC nejlépe. HD verze vypadá stejně tak úchvatně, jako se dobře hraje. Bohatý a inovativní herní systém pohybů a akcí dělá z Assasin's Creed naprostý unikát mezi sybmainovými hrami. Na tuhle hru prostě jen tak nezapomente.