Soul Of Darkness

Napsal Matěj Gause dne 08.07. 2008 v 10.16

Gameloft přichystal mystický svět plný čar a kouzel. Vžijte se do role hrdiny Kyla a zachraňte svoji životní lásku před rasou arogantních upírů v čele s mocným Ritterem.

8.0

Gameloft umí vymáčknout z 2D akční rubačky maximum. Dokazuje to poutavá atmosféra příběhu, který dohrajete jedním dechem. I když SoD nenabídne převratné novinky, stále musíme obdivovat sílu Gameloftu, který neustále vytváří zábavné tituly na starších základech a přídává jim nové věci.

Gameloft po dlouhé době přináší pořádnou rubačku a otvírá nám dosud nepoznáný gotický svět plný upírů a tajemných sil. Připravte se na hordy plázících se zombíků a dalších nestvůr, na kterých se grafici pěkně vyřádili. Mistři žánru arkádových hopsaček z GL zase jednou vytvořili skvělý herní prožitek minimálně ojedinělý díky originálnímu námětu. Na stále se opakující herní koncept autoři nabalili spoustu zábavných prvků, které stojí za hřích.

Hororový příběh začíná v momentě, kdy hrdinova láska Lydia je za nejasných okolostí unesena mocným upírem Ritterem. Hrdina Kyle němel moc štastné dětství. Jeho rodiče byli nelítostně zmasakrováni upíry a on zasvětil celý svůj život boji proti nestvůrám. Naneštěstí se z něho stal časem docela chrabrý válečník , a tak již z počátku dobrodružství okusíte jeho specialitky s mečem a čáry. Hrdina totiž včetně nekonečného rubání chladnými zbraněmi umí také kouzlit.

Magie hraje důležitou roli. Ovládnutím všech základních elementů se otevřou fantastické možnosti. Třeba díky vodnímu drahokamu chodíte po hladině, nebo se proměníte ve vodního elementa. Podobných vychytávek je ve hře mnohem více! Časem se dokážete proměnit v masožravou rybu, nebo červa, který umí lést po stropech. Sbíráním krystalů získáváte potřebné bodíky, díky kterým zlepšujete vlastnosti kylových zbraní. Postupně se stanete mocným zabijákem nemrtvých. Vylepšením kritického zásahu uštědří Kyle svým protivníkům nemalé rány se zdrcujícími následky.

Jindy zase musíte zapalovat svícny, aby vás nepohltily temné stíny. Světlo vám záchraní mnokrát život. Hrátky s ním zažijete na každém kroku. Nádherná prostředí gotických chrámů, nebo obrovitánské síně plné živých detailů jsou doslova zaplněny zpestřujícími akcemi. Autoři si opravdu vyhráli s interaktivním prostředím. Prosté skákání někdy vystřídá jízda na vznášedle, které se pohybuje podle směru naklánění. V situacích podobných téhle uhýbáte zajímavým nástrahám, jako hrozivá velká ruka, která se náhle vynoří ze zdi. Hra je plná podobných pěkných animací.

Zbraňový arzenál se skládá z velmi zajímavých kousků. Zdárným důkazem může být ledové kopí, které využijete nejen proti hordám nemrtvých, ale také na zmrazení ledových gejzírů, díky kterým se dostanete o kus dál. Třešničkou na dortu jsou pak souboje s hlavními záporáky na konci úrovně. Souboje s bossem jsou unikátní tím, že na každého platí něco jiného a každý používá jinou taktiku. Nepřátelé také nepostrádájí různorodost. V SoD se proti vám postaví tlupy krvežíznivých zombíků, gargoilů, ale i upírů, nebo vlkodlaků a dalších potvor spojených s temnou gotikou.