Napsal Jiří Viktora dne 29.09. 2008 v 15.52

Ohně se bojíme již od doby, kdy ho první spatřili naši předkové. Každý jistě zná: „Oheň je dobrý sluha, ale špatný pán,“ a právě v tomto duchu se nese dneškem rozdělaný oheň.

7.3

Handy Games

Handy Games

Originálnost a Handy Games k sobě neodmyslitelně patří. Pokud i vás zlákaly vodní radovánky s dotěrným ohněm, neváhejte, ale upozorňujeme: Tato hra je vhodna především pro mladší okruh lidí!

„Jdi spát, Tobíku, zítra tě čeká náročný den, musíš se na něj dobře vyspat...“ Ale náš malý Tobík není obyčejné dítko, které si po bedlivě sledovaném večerníčku umyje čokoládově špinavé zoubky a jde pod peřinku. Hned s první prospanou minutou se růžové sny o včelce Máje mění v nepopsatelné dobrodružství plné nástrah a odhodlání!

Blíže děj snad netřeba specifikovat. Kouzelná pohádka o malém hasičovi je dokonalá zápletka, na níž se chytně nejeden malý předškolák. Ostatně primárně pro ty je Little Fighterman bezpochyby určen a i s tímto argumentem musíme ke hře přistupovat. Po prvním instrukcích (které samozřejmě nikdo nečte) dostáváte do ruky jednoduché ovládání a malý hasič je rázem připraven utkat se s ohněm.

A ne jen tak ledajakým. Za samotným kotlem horké lávy stojí obávaný pekelník – Jíra - a jeho stoupenci. I vy máte pomocníka, koho jiného než červené hasičské auto. V něm se nachází všechny nejdůležitější pomůcky – energetický nápoj, natahovací přístroj, svačina nebo teleportační přístroj. Každý přípravek má jiné učinky a jsou příjemným zpestřením celého putování jinak skvěle rozkouskovanými levely.

Vyvedené hratelnosti sekunduje neméně povedená grafika, nad kterou se vznáší nespočet otazníků, kladů i záporů a její konečné zhodnocení je pouze na vás, na hráčích. Každý level je svým způsobem originální, jiný a neotřelý. Občas hledáte pouze jakési bedničky, jindy máte za úkol uhasit určité procento pozemku, a jindy je vaším posláním zlikvidovat předem určené oponenty. Občas se objeví i bonus v podobě většího rozsahu střiku, ledové bomby nebo značného ochlazení vody.

Téměř za všechno jste bodově ohodnoceni, výjměčně podařený level se tak promítne i na výsledkové tabuly s počtem bodů, ale cpát body do naprosté většiny her, a navíc na nich stavět zákadní kámen doby hraní, mi přijde jako zlozvyk, jemuž by se mělo co nejdříve přestřihnout záchranné lano.

Stejně jako vždy, i zde jsem se bavil vtipnými komentáři a zajímavými scénkami. Délka daných levelů je zvolena na optimální hranici, o obtížnosti nemluvě. Ještě se zmíním o hlavních protagonistech na druhé straně. Kromě zmiňovaného Jíry je ve hře obsažena i řada dalších protivníků, ale proč je zde jmenovat, zapněte si hru a v pohodlí domova se ponořte do smyšleného příběhu, už jen proto stojí za to si Little Fightermana zakoupit!

Dnešní recenzovaná podívaná byla shodou okolností představena i na letošním GC v Lipsku. Vývojáři slibovali nový styl hraní a něco naprosto nového, žádně vyjeté stopy ve sněhu. Omyl! Už jen z přiložených screenů zkušenější hráči s přehledem poznají z jaké dílny tento titul vlastně pochází. Občas mě tak Handy Games přivádí k myšlence, že i oni začínají napodobovat výrobní šílenství Gameloftu a dalších herních gigantů založené na jednom enginu, nemyslíte?

Jan Šťastný
29.09.2008
20.27