Call of Duty World at War

Napsal Jan Šťastný dne 26.10. 2008 v 03.17

Po nepovedeném čtvrtém dílu se Glu vytasilo s bambitkami proklatě nízko a nebezpečně útočí na vedoucí postavení nejlepších vývojářských firem. Vrhněte se teď s námi do vřavy druhé světové války a do nelítostných bitev, ve kterých mnohdy vyhrávala především vůle přežít, vůle žít...

6.0

Glu

Glu

Na hře je vidět velký pokrok oproti minulému dílu, nicméně stále jsou ve hře mouchy, které je třeba vychytat. I tak si myslím, že hra je kvalitní a hodnocení odpovídá.

Pátý díl populární série, která se proslavila především na naších stolních počítačích konečně dorazila na mobilní telefony a opět ho mají na svědomí vývojáři z Glu, stejně tak jako poslední díl – Call of Duty: Modern Warfare (dále jen COD). Právě tento díl však nesklidil zrovna kladné hodnocení a proto se nový počin z dílny Glu očekával spíše s velkými obavami. Už teď vám, ale můžu říci, že původní obavy byly liché. Tedy nejedná se o hru, která bude nominována na hru roku, na druhou stranu je znát obrovský pokrok především v grafice a již příští díl může být právě onou hrou, která třeba úplně změní tento žánr. Nápady na to autoři jistojistě mají, teď je jen správně nesumarizovat a dát do pěkného pozlátka. Ale to už jsem předběhl až moc, nyní mám za cíl vám představit COD : World at War.

Inu jak vidíte již na obrázcích okolo, autoři skutečně hodně zapracovali na grafice, která jim byla tak vytýkaná a díky tomu si tak užijete krásné scenérie a graficky téměř dokonale zpracované prostředí. Hned v první misi se tak ocitnete na ostrově Peleliu v Tichém Oceánu, kde sváděli nelítostné souboje američtí vojáci s těmi japonskými. Hlavním cílem celé operace bylo rychlé vyloděni amerických vojsk a překvapení tak nepřítele a poté plné obsazení celého ostrova a tady právě začíná naše dobrodružství. Jako bezejmenný voják tak vyskakujete z lodi na pobřeží ostrova Peleliu jste svědky krásné přírody, plné palm a vlnícího se moře. Na kochání se přírodou však nezbývá čas, vaším úkolem je totiž označit nepřátelské pozice kouřem, aby kamarádi z bombardéru poslali Japoncům přátelský pozdrav. Po uplynutí tří misí na tomto ostrově se přenesete na náš kontinent, tedy do Evropy. Zde na vás čekají opět tři mise.

První v zasněžených Ardenách, druhá v Belgii a třetí v Nizozemsku. I zde je příroda a okolí velmi pěkně vyobrazeno a i zde si užijete spousty zábavy. Budete tu demolovat německé bunkry, nebo zastavovat konvoje se zásobami. Poté už nastupuje zlatý vrchol celé hry, a tím myslím tři závěrečné mise na ostrově Okinawa v Japonsku. Zde si zase užijete spousty zábavy s plamenometem, který byl do hry začleněn a nutno dodat, že to byl skvělý tah. Dostanete tak do rukou velmi mocnou zbraň, proti které vypadá Thompson, zvaný Tommy Gun jako dětská hračka. Budete tak decimovat nepřátelské síly těžkým upalováním, ale plamenomet poslouží i jinak. To když bude cesta zatarasená třeba palmami. Poté stačí jen menší šleh plamenem a cesta je volná. Když už jsem zmínil palmy, tak ty jsou také velmi zajímavou součástí této hry, neboť se ve větru krásně kinklají a vytvářejí tak ještě více uvěřitelné prostředí.

Co se autorům povedlo na grafice, to zase ubrali však na zvucích. Zvuky totiž nejsou obsaženy skoro vůbec, až na melodie v menu a na výbuchy granátů, nebo hořlavých barelů. Obrovská škoda, že si tímto autoři pošramotily tak dobrý první dojem, který jsem ze hry měl. Co také rozhodně nepřidá na hodnocení je krátkost celé hry, která je tentokrát skutečně nízká. Pokud budete hrou procházet opravdu svižně, dá se hra dohrát za 30 minut, možná méně. To však nepředpokládám a tak herní dobu odhaduji něco málo pod jednu hodinu. I tak je to ale málo a i na tomto by to chtělo zapracovat. Uměla inteligence také není zrovna úžasná a ikdyž ve hře budete mít spolubojovníky, zrovna inteligentní nejsou. Budou se sice krýt za pytle s pískem a jiné překážky, ale v případě, že na ně poletí nepřátelský granát, zůstanou stát a za pár vteřin se dostaví na svou poslední cestu, cestu za světlem.

Teď po kritickém odstavci si asi říkáte, že je hra špatná a že hodnocení na které už jste se jistojistě podívali nesedí. Opak je pravdou. I přes ty chyby, které jsem právě vypsal se jedná o velmi kvalitní hru, kterou by byla velká chyba přehlédnout a alespoň nezkusit. Graficky je hra zpracována skutečně nádherně a hratelnost také není špatná, byť nelze vybrat mezi obtížnostmi. Na druhou stranu ve hře neexistují žádné checkpointy, takže když zemřete, musíte celou misi opakovat znovu. Tím si myslím, že se autoři snaží kompenzovat délku hry, ale pro již zkušené pařany to nebude zrovna velký problém.

Když bych to tak měl všechno shrnout dohromady, vyjde mi rovnice o dvou neznámých. Jednou neznámou jsou pro mne zvuky, respektive proč ve hře prakticky nejsou a tou druhou neznámou je umělá inteligence, ať už vašich spolubojovníků nebo nepřátel. Pokud se do příště podaří vyřešit i tuto rovnici, máme se skutečně na co těšit. V pátém pokračování sice vidíme velký pokrok na jedné straně, ale také podcenění jiných činitelů, které dělají hru opravdu dobrou hrou. Nezbývá než věřit a doufat v ještě lepší zítřek.

Anonym
27.10.2008
19.03

Matěj Gause:dávat hodnocení za to že se Glu snažili je sice hezký, ale moc to potom nevypovídá o kvalitě hry..

Jan Richter
27.10.2008
12.26

Far Cry 2 se celkově výborná hra, takže se dá brát za jeden výborný celek...jenomže je horší u 'horších' her hledat plusy...a ten plamenomet je např. jeden z nich, a ten i potěší :)

Anonym
27.10.2008
11.49

Nechápu co máte s tím plamenometem????Ve far cry2 je tak a nemluví se o něm

Jan Richter
27.10.2008
09.51

Tak tuto hru po takovýchto komentářích jsem si také vyzkoušel... No určitě si radši zahraju Far Cry 2, který mám rozehraný v mobilu. Nový CoD je podle mě skoro jak předchozí...když nepočítám povedený plamenomet.

Moje osobní ohodnocení: 5.4

Jan Šťastný
26.10.2008
16.01

Ano, také jsem rád, že je hodnocení upraveno a nyní je podle mého názoru odpovídající. Email už chápu proč je takový jaký je, ale musím uznat, že je to originální :)

banan
26.10.2008
16.44

Hm, tak tohle bylo všechno, co jsem od vás chtěl slyšet. Jenom to, aby si to autor nějak obhájil. Jsem rád, že se umoudřil, protože 8/10 je opravdu hodně. Na takto zmršenou hru je dle mého hodně i 6/10, každopádně s jeho důvody se dá souhlasit. A co se týče kontaktního emailu, tak vám sem pochopitelně nebudu dávat svůj osobní, tenhle a mnoho dalších se stupidními přezdívkami používám právě k těmto věcem, jako jsou různé registrace. V tom opravdu nic nehledejte.

Jan Šťastný
26.10.2008
14.40

uff, tak asi na čase abych se k tomu všemu vyjádřil také já, jakožto autor celé recenze. Hodnocení jsem udělil proto, že tento díl je nejlepší z COD série a některé záležitosti se GLU určitě povedli. Tím myslím třeba cut-scény, nebo použití plamenometu (tuším poprvé v mobilní střílečce). Za to všechno jsem chtěl Glu "odměnit" pěkným hodnocením. Na druhou stranu, když hodnocení porovnám s jinými hrami, jako třeba zmíněný far cry 2, uznávám, že hodnocení by mělo být trošku nižší a tak jak je teď je v pořádku. Podotýkám, že recenze je subjektivní názor každého recenzenta a všichni jsme jen lidé a každý se může zmýlit, ale ve víru dalších okolností a po pohledu na věc s větším odstupem s hodnocením 6.0 souhlasím. Hodnocení jako 3/10 nebo 4/10 je už ale zase přehnané, zas tak špatná hra není. Co se týká uživatele banan, který se konečně zaregistroval, kontaktní email : muj-nazor-je-ten-spravny@seznam.cz hovoří za vše a dále už se k tomu nebudu vyjadřovat.

banan
26.10.2008
13.27

Ok, nejsem sice zvyklý se registrovat, ale když je to tady vyžadováno pro poodhalení roušky anonymity, tak použiju svůj obvyklý nick. Nevím nevím, jestli vám to něco řekne, ale budiž. Za druhé, já jsem jenom čtenář, nevím jak se můžu chovat neprofesionálně. A pokud to tedy chápu správně, tak jste hodnocení hry upravil vy, bez ohledu na to, že autor článku má jiný názor?

Matěj Gause
26.10.2008
13.49

Hodnocení recenze jsem upravoval já a za hodnocením CoD World at War si stojím. Autor se žádnému nátlaku nepodřizoval. Neprofesionální mě přijde psaní agresivních názorů pod rouškou anonymity.

Anonym
26.10.2008
13.07

Až doposavaď jsem vás považoval za solidní stránku, recenze byly slušné, ale hodnocení bylo vždycky kámen úrazu. A co mě tedy nejvíc udivilo, že si za svým hodnocením nestojíte a jste schopní ho změnit kvůli nátlaku ze strany čtenářů. Pokud dal autor takové hodnocení, jaké dal, tak by měl být schopný ho obhájit, ale ne se podřídit výkřikům čtenářů. Nemůžu si pomoct, ale tohle je dle mého značně neprofesionální.

Matěj Gause
26.10.2008
13.15

Autor trochu přestřelil. Přesto CoD World At War je výrazně lepší než předchozí díly. Pokud srovnáte grafiku a hratelnost, která je na první pohled v novém pokračování o něco bohatší , patří CoD WaW bezesporu mezi ty lepší díly z celé série. Docela se mi líbilo upalování plamenometem, nebo některé cut scény, jako přelet japonské stíhačky Zero, nebo vylodění a následný masakr. Hodnocení 3/10, nebo 4/10 absolutně odmítám. Pokud je něco přestřelené, tak právě taková čísla, to by ta hra musela vypadat vysloveně odporně a Glu Mobile se snažili ...

Anonym
26.10.2008
12.14