TIGER WOODS PGA TOUR 09

Napsal Jan Šťastný dne 26.10. 2008 v 17.32

Další díl ze série golfových simulátorů z dílny EA Mobile Games je tu, bohužel se ale zázrak nekoná.

5.5

sport

Bohužel se nám dostává hry stejné jako minule s prakticky nulovým zlepšením. Hra jako taková není špatná, ale už by to chtělo nějaké oživení, nejlépe v podobě nějako konkurence.

Světově známý král zeleného pažitu z USA Tiger Woods se nás rozhodl navštívit na mobilní telefony v dalším pokračování od EA Mobile Games. Poměrně populární herní série, která sklízí ovoce především za mořem a především na konzolích však u nás nemá takový věhlas a to je spojeno i s celkovou oblibou tohoto sportu. Ne, že by golf nebyl oblíben, ale přeci jen největší pozornost stále sklízí hokej a fotbal, ostatní sporty jsou jaksi v ústraní a o golfu toto tvrzení platí dvojnásob. Za doby minulého režimu totiž bylo na golf pohlíženo jako na sport buržoazní společnosti, proto se o něm tehdy ještě v Československu vůbec nemluvilo a nevytvořilo tolik nutné podhoubí. Dnes se sice u nás golf stává stále více a více oblíben a nutno podotknout, že především díky hráčům extratřídy jako je Tiger Woods se to poměrně daří. Tak to jen takový malý úvod do současného stavu oblíbenosti golfu u nás a teď již k aktuálnímu ročníku nového Tigera Woodse.

Jak jistě všichni víte, EA sice vydává své sportovní hry každý rok, ale co bohužel platí prakticky o všech jejích seriích, většina z nich poměrně stagnuje. Jistě, další otázka jistě vyvstává s tím, jestli je vůbec možno každý rok přinášet novinky a neokoukané záležitosti, ale to je spíše otázky pro vývojáře z EA. Buď jak buď, marketingově jim to skvěle vychází a prodejnost se stále drží na vysokých číslech. Já ale bohužel musím konstatovat hned na začátku své recenze, že nový Tiger Woods je pořád prakticky stejný, alespoň tedy v mobilní verzi. Hra je sice dobrá, ale pořád úděsně stejná a tak je otázkou pro každého hráče jestli se mu vůbec vyplatí utratit pracně vydělané penízky za hru, která je udělaná prakticky přes kopírák a jen změněn ročník v názvu.

Nechci hru úplně odsoudit, ale tímto EA díru do světa rozhodně neudělají. V menu si můžete vybrat mezi rychlým startem, turnajem, cvičením a populárními výzvami. Rychlý start nemá cenu popisovat, prostě se vám vybere golfista, hřiště a jde se na věc. Tím, že se vám vybere golfista je myšleno Tiger Woods, nebo jiný golfista. Jiné jméno totiž v této hře prostě nenajdete. A když mluvím o hřišti, myslím tím dvě – Bay Hill a Wentworth. No nic, jedeme dál. V turnaji tak máte na výběr mezi dvěma různými, ale upřímně řečeno se liší spíše v názvu. Poté tu máme cvičení, neboli practice, kde si můžete vše pěkně vyzkoušet. Poslední a nejzajímavější položkou v menu jsou výzvy, tedy challenges. Výzvy jsou prakticky jen dvě pro každou úroveň. To díky počtu hřišť, které jsou taktéž jen dvě a spočívají jen v tom, že musíte za určitý počet úderů trefit určitý počet jamek. Není to sice nic světoborného, ale alespoň trošku to hru oživí.

Tak to byl výčet herních možností, teď k hraní jako takovému. Vždy si tak navolíte sílu úderu a směr, přičemž jako se vám zobrazí optimální hodnoty, které stačí trefit a bude to ideální odpal, případně „doklep“. Samozřejmě nechybí různé překážky, jako vyvýšená tráva zvaná rough, či jezírko a nebo písek ze kterého se odpaluje opravdu složitě. Každá jamka je označena Parem, který určuje za kolik úderů by se jamka měla trefit. Výsledek celého zvládnutí osmnácti jamek se potom určuje jako Par +, nebo Par -. Pokud se vám tedy podaří jamku úspěšně zdolat o jeden pokus méně, než je daný Par, je váš výsledek Par -1. Vítězem se stává kdo má nejvyšší číslo za oním mínusem.

Grafika je řekněme průměrná, vývojáři si s ní opravdu hlavu nelámali a tak to občas vypadá, že míček neletí nad trávou ale nad kostičkovaným zeleným polem. Na druhou stranu ale bez problémů poznáte vyvýšenou trávu od normální apod. Zvuky jsou také chudší, dočkáte se tak zvuku u odpalu a zvuku při spadnutí míčku do jamky, to je vše. Celkově vzato se jedná o nejlepší golf na mobilní telefony, ale to jen proto, že konkurent prakticky neexistuje. Pokud si chcete užít zábavu alespoň trošku podobného rázu, raději zvolte jeden z kvalitních minigolfů, kterých je na trhu dostatek.