Prince of Persia HD

Napsal Matěj Gause dne 16.11. 2008 v 04.20

Nejočekávanější hra tohoto roku se dočkala nového kabátku a dostala se mezi HD verze. Čeká nás ještě hlubší prožitek z beztak skvělé hry? Čtěte dál...

8.5

Prince of Persia HD svému žánru ostudu rozhodně nedělá. Skvělé zpracování překvapilo svižnou hratelností a pěknou vizuální podobou.

Super HD hry od Gameloftu oslňují v každém ohledu. Pořádně nadupaná hratelnost, vynikající animace a prakticky to nejlepší, co můžeme nalést ve světě mobilních her. Nedávno recenzovaný Prince of Persia dopadl excelentně a určitě nezklamal všechny fanoušky žánru. Mile překvapil a znovu ukázal, že Gameloft patří mezi nejlepší mobilní vývojáře. Když unikly první informace o HD verzi rychle se začaly objevovat nostalgické myšlenky na recenzovaný Assasin’s Creed HD, který do dnešních dnů zanechal velký dojem a stal se měřítkem pro ostatní hry. Prince of Persia HD může stát po jeho boku.

Pohádkový příběh zůstává stejný s java verzí. Tajemný princ se po strastiplné cestě vyprahlou pouští ocitá ve starodávných ruinách, které už od prvního pohledu nahánějí pořádnou hrůzu. Neuplyne ani několik minut a náš hrdina potkává sexy čarodějku Eliku, která svým temperamentem rozhodně nešetří. Od tohoto momentu začne jeden z nejkrásnějších herních duelů všech dob. Vzájemná kooperae Eliky a prince přináší to pravé herní opojení. Ale vraťme se nyní k hlavním lákadlum HD verze.

Po prvních krůčcích v pohádkovém světě jsem zůstal stát v němém úžasu. Takhle na vás zapůsobí nádherné magické okolí. Pohybující se palmy, živé prostředí a skvělá animace hlavních charakterů dělají z nového Prince of Persia jednu z nejlépe vizuálně zpracovaných her všech dob. Inovativní 3D grafika, která ve vás určitě zanechá silný dojem, dává konečně ty pravé důvody, proč si pořídit symbianový mobilní telefon. O to větší radost jsem měl, když jsem zjistil, že hra je na mé N95 8GB perfektně plynulá a můžu si plnými doušky užít tyhle herní orgie do posledního puntíku.

Prince of Persia HD místy působí až perfekcionisticky detailně. Dokonalá hra světel v barevném světě, který vypadá jako ráj, se střídá  s excelentně animovanými charaktery a perfektně zpracovanými dramatickými animacemi. Střídání hlavních hrdinů probíhá v kritických situací, kdy se místo princovi síly hodí jemnost a ladnost čarodějky Eliky, která když rozevře svá nádherná vílí křídla, tak se s ní nebudete chtít rozloučit. Autoři si vyhráli i s natočením kamery. Přeci jenom už se nejedná o plochou 2D skákačku, ale o plnohodnotnou 3D akci.

Nepřátelé lítají opravu všemi směry a občas když začne nový level, tak se kamera natočí zády k princovi a Elice. Právě v takových momentech se nejlépe vykresluje úžasná animace, na které si dali autoři tak záležet. Když letíte v gryfinovi do severských zemí, tak vám tajemné myšlenky našeptávají nesplnitelná přání, aby jste na chvíli mohli opustit klávesnici mobilního telefonu a objevit se v zemi smaragdových paláců, bohatství a velkého dobrodružství. Až takhle hluboké pocity ve vás Prince of Persia HD vyvolává svým chytlavým vzhledem.

Pokud bychom nehráli předchozí verzi nového Prince of Persia, tak by naše nadšení bylo nepopsatelné. Obrovská škoda se připisuje na vrub autorů, kteří oproti Assasin’s Creedovi, nevytvořili žádné nové levely a hra je vlastně až na malé vyjímky úplně stejná s java verzí. Kdyby neexistovala, tak by se právě tento Prince stál nejlepší hopsačkou v dějinách mobilní zábavy. Přeci jenom se pár věcí změnilo. Mezi ty kladnější patří obtížnost, která se v HD verzi posunula o stupínek výš a hru si tak vychutnáte mnohem déle.

Prince of Persia HD svému žánru ostudu rozhodně nedělá. Skvělá animace doplněná o ještě lepší hratelnost, díky které má hra rychlý spád a pěkně vykresluje podmanivý příběh obou charakterů, si získá srdce každého. Další HD verze přijde už v lednu a bude to očekávaný Gangstar 2. Podvědomí nám říká, že se máme na co těšit.