iDracula a hordy nepřátel jsou tu!

Napsal Jan Šťastný dne 21.02. 2009 v 11.41

Nedávno jsme naše čtenáře namlsali žhavým preview na tuto herní pecku a nyní vám již přinášíme recenzi.

9.3

Chillingo

More Games Entertainment

Hra s neuvěřitelně líbivou grafikou, která se navíc dobře hraje. Zamrzí absence příběhu, či alespoň vývoje postavy. Možná by nebylo špatné porovnávat na webu své hodnocení s ostatními, ale to už bychom asi chtěli moc.

Již z okolních screenů, případně z videa, které jsme vyvěsili v preview na tuto hru, jste si jistě všimli té úžasné grafiky. Ano, je to tak, grafické zpracování je zatím to nejkrásnější, s jakým jsme na iPhonech měli tu čest. Vše je krásně plynule animované a nic tak nebrání úžasnému hernímu zážitku. Akční hra od začátku do konce v dechberoucí grafice, co více si může pařan přát? Snad jen ten příběh, případně alespoň vývoj postavy. Ty byste ve hře hledali marně a jsou jedinými důvody, proč jsem neudělil maximální hodnocení.

Po spuštění hry se vám totiž nabídnou jen dvě možnosti hraní - Survival a Rush. Ačkoli se oba tyto módy odehrávají na stejné mapě, jsou poměrně odlišné. Survival by se s trochou nadsázky dal požadovat za jakousi hlavní linii, kde se alespoň z části vývoje naší postavy dočkáme, zatímco Rush je především rubačka, která nemá na iPhonech obdoby. Ale vezměme to pěkně popořadě.

Jako první jistě zaujme ovládání, které je navrženo ideálně a tak mu nemám co vytknout. V praxi to znamená, že budete ovládat především dvě jakási otočná kola, přičemž tím levým budete ovládat chůzi své postavy a pravým zase střílení, respektive hlavně směr vašich kulek. Jako přídavné věci se pak na displeji objeví tlačítko pause, které po delším hraní jistě rádi využijete a také například zobrazení tzv. Perks, tedy výhod, kterými si můžete své hraní zpříjemnit. Nechybí ani tlačítko na změnu zbraně, které však ani používat nemusíte, zaškrnete-li v nastavení, aby se vždy automaticky vybrala ta nejúčinnější. To by bylo k ovládání vše a nyní již pojďme na jednotlivé módy.

Survival je určitě na delší hraní a jak jsem již naznačil, je zde možný jakýs takýs vývoj postavy, ale naneštěstí jen velmi omezený. Vylepšovat si můžete zbraně nebo schopnosti vašeho bojovníka, to vše díky výše zmíněným Perks. Bohužel, zbraně nejdou vyloženě upgradovat nebo jinak upravovat, vylepšováním myslím to, že můžete postupně získat lepší a lepší. Arzenál zbraní není pak rozhodně pustý, protože si budete moci vyzkoušet základní pistol, brokovnici, kuši anebo populární rotační kulomet. Celkově pak ve hře naleznete zbraní šest. Survival mód tak můžete hrát do nekonečna, prostě do té doby, než vás nepřátele zabijí. Když už jsme u těch nepřátel, i zde si autoři zaslouží obrovskou pochvalu, neboť proti vám budou stát různorodí a nebezpeční nepřátelé v čele s upíry, vlkodlaky a nebo třeba čarodějnicemi. Vyblázníte se tak určitě dostatečně.

Komu by Survival nestačil, na pořádné akční hrátky je pro něj Rush. Zde dostanete do rukou rotační kulomet a budete kosit obrovské hordy nepřátel. Nejednou se mi zde osvědčilo zalézt někam do rohu a jen se otáčet na všechny světové strany a střílet. V módu Rush je to především o výdrži a také samozřejmě o štěstí.

Grafiku už jsem vychválil dostatečně a ostatně se na ni můžete podívat sami na přiložených obrázcích, či videu, velkou pochvalu si však zaslouží také zvuky. Ty jsou krásně čisté a zatímco na pozadí vám bude hrát příjemná rocková hudba, v popředí se bude ozývat střílení z vašich zbraní a kvílení nepřátel. Jedním slovem fantastické!

Vývojářům se povedlo opravdové veledílo a je obrovská škoda, že hra nemá nějakou kampaň, či alespoň malý příběh. Potom bychom určitě neváhali sáhnout po maximálním hodnocení. I přesto je ale hra velmi zábavná a návyková a za momentální cenu 0.99USD je z kategorie "Must Buy".