Napsal Lukáš Sedláček dne 14.03. 2009 v 16.32

Pokračování first-person střílečky Heroes of War se přesunulo do daleké budoucnosti. Jak dopadl další zoufalý pokus o skvělou akci od Qplaze?

7.0

Nomoc

Qplaze

Akční, moderně zpracovaná střílečka, ve které tvůrci nekladli důraz na ovládání, ale na líbivost.

Hráči Heroes of War: Sand Storm vzhlíželi s nadějemi k tomuto pokračování v očekávání, že jim přinese více, než první díl. Opravdu přinesl něco více, ale jestli je novinek dostatečné množství, na to se podíváme níže.

Zajímavé je, že hry podobného typu se odehrávají v budoucnosti. Pravděpodobně proto, aby tvůrci mohli představovat pokaždé jiná prostředí a všemožná střílející udělátka, aniž by je někdo znal a tudíž je ani nemohl zkritizovat. A i kdyby – na budoucnost se mohou vždy odvolat s tím, že přece nikdo neví, co bude za několik let. Tentokrát je hra postavena na technologii nanovláken, které se objevily už v počítačové hře Crysis. Jako člen speciálního bojového komanda dostanete polyfunkční nanooblek a pustíte se do boje s teroristy!

Zní to velmi slibně. Píše se rok 2012. Coby člen bojového komanda se ocitnete na neznámé základně. Na začátku si povinně projdete tutoriálem, kterým vás bude provázet vaše bývalá drahá polovička. Celým výcvikem se tak budou prolínat slovní narážky a vzájemné usazování. Zpočátku tento prvek působí vtipně a navodí atmosféru filmu, kde se podobné střety milenců v povolání také občas vyskytují. Jenže po nějaké době už moc vtipné nepřijdou a vaši exku byste nejraději zabili společně s nějakým tím teroristou. Marně. Z tutoriálu se nakonec ještě ke všemu dovíte, že byla do akce povolána společně s vámi! Vyrážíte tak zachraňovat základnu, kterou obsadili teroristé, bok po boku.

Smyslem výcviku je naučit vás ovládat speciální bojový nanooblek, do kterého budete oblečeni po celý zbytek vaší pouti za zničením globálního teroru. Oblek má funkci uzdravovací, ochrannou, neviditelnostní a slouží také k upravování zbraně do různých módů – sniper, tlumič či infračervené zaměřování. Chcete-li nějakou funkci aktivovat, jednoduše tak učiníte výběrem z „menu nanoobleku“ stisknutím výběrové klávesy. Ten vám vyjede na displeji, tedy jakoby před očima – princip kyborga. Když jste zrovna pod palbou, aktivuje se po čas pobytu v menu ochranný štít, takže můžete v klidu zregenerovat zdraví nebo nabít zbraň. Takovýto úkon si ubere energii z obleku, takže nemůžete provádět libovolné změny, jak se vám zlíbí. Zároveň nesmíte zapomenout kontrolovat poškození obleku, který zde supluje vaše zdraví. Všechny tyto údaje vidíte přehledně na displeji. Veškeré úkony jsou doprovázeny jednoduchými zvukovými efekty. Je rozhodně plusem, že autoři po této stránce na nic nezapomněli.

Stejně jako v předchozím dílu na nás čeká nemilé překvapení. Chození je totiž automatické, takže vás hra vždy navede za roh zdi, kde se nachází nepřátelé a namíří váš pohled k jejich pozicím. A teď přichází kámen úrazu. Sniper mód a střílení vůbec. Jestli využijete sniper funkci pomocí obleku nebo to budete pálit do nepřátel rovnou, bohužel nehraje žádnou roli. Začnete kosit jednoho nepřítele zběsilým střílením klávesou pět, a když se vám povede krásný head shot, z nápisu na displeji se to hned dozvíte a určitě se zaradujete. Mezitím už vidíte zprava nebo zleva červené záblesky oznamující úbytek zdraví způsobený palbou nějakého jiného teroristy. Opět ho musíte rychle zaměřit a střílet, dokud ho nepošlete za jeho kolegou. Míření tedy není dobře zpracované a v tomto směru si hru neužijete.

Výhodou je určitě různorodé prostředí pouští a základen, trošku evokující Counter Strike a „všehoschopný“ oblek s multifunkčními zbraněmi, které si předěláváte pomocí nanoobleku. Tvůrci slibovali skvělou grafiku, dynamické 3D prostředí i anti-aliasing. Pokud si budete chtít hru opravdu užít pomocí těchto vymožeností, pořiďte si nějaký hodně dobrý telefon. Na běžných telefonech toho určitě nedosáhnete a hru přejedete, aniž by na vás zanechala stopu po zážitku z mobilní zábavy.