Zábavná PC freeware hra se dočkala mobilního zpracování, které dopadlo nadmíru dobře a slibuje pořádnou dávku “dehtové” zábavy!

8.5

logické

Pixalon Studios

HardWire

Logická plošinovka s netradičním hlavním hrdinou, dlouhotrvající zábavou a výborným bluetooth multiplayerem. To vše v líbivém grafickém zpracování s realistickým fyzikálním modelem.

Ten, kdo nepřišel se zmiňovanou hrou do styku, si určitě nebude umět představit, kdože, resp. cože to ten Gish vlastně je a co to umí. Odpověď je vskutku nečekaná. Gish je černé dehtové “něco”. Nechci to nazývat koulí, spíše mě napadá přirovnání k chechtacímu pytlíku. Jenže Gish, černý útvar se svítivě žlutýma očima, toho umí daleko více a chechtání mezi to rozhodně nepatří. Pusťte se s ním proti protivníkovi Grayovi v široké škále pečlivě zpracovaných úrovní!

V každém levelu je úkolem dostat Gishe z počátku na konec. Není to však tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Při překonávání překážek budete muset zapojit své logické myšlení  a měnit Gishův povrch těla podle toho, jak si to bude terén vyžadovat. Na tomto je hra založena. Klasického hopsaní postavičkou jsme už namlsaní dost, proto je tady Gish jakožto spojení snad všech pohybových schopností vyjma létání. Gish může klouzat a překonávat tak úzké štěrbiny, může být lepkavý a zdolávat všechny stěny a stropy nebo může ztvrdnout a prorážet tak překážky, které mu stojí v cestě. Tyto tělesné módy se jednoduše aktivují klávesou. Značka na displeji vám navíc ještě někdy ukáže, na jaký mód je dobré se přeměnit a jakou pohybovou klávesu stisknout.

Během svého putování různými mapami, znázorňujícími nitro Země či kanalizaci, narazíte na protivníky, kteří jsou představováni těžko popsatelnými příšerami. Zajímavější částí hry je porážení bossů, na které je potřeba vymyslet nějaký trik, což si často vyžádá hodně času. Ale lehčí to není ani při překonávání překážek na trati. Přitom je potřeba měnit Gishův povrch těla a lézt po stěnách, sklouzávat do propastí či všelijak poskakovat. K tomu se kromě klasických pohybových číselných kláves využívají i ostatní tlačítka, běžně určená pro úhlopříčný pohyb. Po cestě ještě můžete sbírat penízky a objevovat tajné místnosti. Kolik jste čeho nasbírali a objevili, se dozvíte po konci levelu ve statistikách.

Ten, kdo si rád zahraje multiplayer, užije si své vášně do sytosti. K dispozici je totiž hra s kolegou přes bluetooth. Vášniví pařani právě v tomto modu najdou zalíbení. Hra je navíc výborně graficky ztvárněna a jednotlivé mapy se opravdu znatelně liší. Autoři také nezapomněli na zvukový doprovod všech provedených akcí a nenahradili ho pouhou, dokola hrající, melodií. A co se týče fyzikálního modelu pohybu, nemám vývojářům co vytknout. Gish se pohybuje opravdu různorodě, avšak neodporuje fyzickým zákonům. Tudíž pokud má lepit, tak se lepí, pokud má tvrdě odskakovat, tak opravdu odskakuje. A sklouzávání úzkými průchody je vůbec nejefektnější.

Takže shrnuto a podtrženo, ten, kdo neví, co od hry očekávat, bude jistě velmi mile překvapen. A kdo už hrál za dehtovou potvůrku na PC, bude stejně žasnout nad výborným zpracováním. Chcete-li zkusit netradiční logickou plošinovku, ve které můžete dělat spoustu pohybových vychytávek a skvěle se při tom bavit, určitě nesáhnete při zvolení Gishe vedle.

nikto55555
07.05.2009
14.30