Need for Speed: Undercover

Napsal Jan Šťastný dne 06.05. 2009 v 21.10

Dlouho očekávaný titul je konečně tu. Nažhavte pneumatiky a připravte se na vůni spáleného benzínu, tato hra se totiž nenechá odbýt jedním zapnutím na pár minut.

9.3

závodní

Vysoké hodnocení si hra jednoznačně zaslouží, škoda jen absence multiplayeru a občas až nadpřirozeně rychlých policejních aut. To jsou však jen malé vady na kráse.

Na iPhone platformě se na fanoušky nejznámější závodní série se konečně usmálo štěstí. Třebaže vydání hry bylo několikrát posouváno a autoři z EA tak hráli na nervy všem hráčům, již teď vám mohu prozradit, že se hra povedla a že čekání stálo za to!

Hned po prvním spuštění hry, kdy se objeví pěkné a přehledné menu, dostanete dobrý pocit pevné půdy pod nohama a tento pocit se stále více proměňuje až v čistokrevné hráčské opojení. Nebudeme však otálet a rovnou se vrhneme na zběsilé závodění, respektive na kariérní mód. Ještě před samotným závodem vás do příběhu uvede půvabná Maggie Q, potom už je vše jen a jen na vašich jezdeckých schopnostech. Snad by se ještě slušelo dodat, že videa, která předchází jednotlivým závodům, jsou v opravdu vysoké kvalitě a plně tak využívají výborného displeje iPhonu.

Co se závodění týká, tam na nás čeká pěkná porce různých typů závodů, které již určitě velmi dobře znáte třeba z java verze stejnojmenného titulu. Jen tak pro připomenutí však zopakuji alespoň ty nejzajímavější. Nechybí klasické závody, sprinty anebo třeba mód Cop Take-Out, kde máte za úkol zničit určitý počet policejních vozidel. Náročnost je poměrně vyvážená, i když občas jsem měl pocit, jako by měla policejní auta o pár koňských sil navíc a nejednou s nimi svedete nerovný souboj.

Nejdůležitější věcí  u závodních her je nadupaná hratelnost a ta je zde naprosto fantastická. Hra zkrátka neomrzí ani po několika hodinách ustavičného hraní a dobu potřebnou pro dohrání kampaně odhaduji na neuvěřitelných 7 hodin, přičemž samozřejmě záleží na hráčově umu. Opět si tu budete moci vychutnat adrenalinové projížďky ostrými zatáčkami, rychlé předjíždění soupeře těsně před cílovou čárou a podobně. Život vám kromě všudypřítomné policie bude stěžovat i doprava, která je především v závěru velmi hustá a bouračky s protijedoucími auty budou velmi často na pořadu dne.

Grafické zpracování snad nemá cenu ani komentovat, je jedním slovem krásné. Autoři si skutečně vyhráli i s malými detaily. Zvuky potom jen dolaďují úžasný zážitek z řízení, přičemž také platí, že co vozidlo, to jiný zvuk motoru a jiné jízdní vlastnosti. Aut si užijete také do sytosti, čeká jich na nás přesně 20 a nechybí ani žihadla typu Lamborghini Gallardo či BMW M3. Jejich zpracování je opravdu nádherné a realistické do posledních detailů.

Vylepšování jsou zde samozřejmě také, ovšem veskrze klasické. Neustále vylepšujete jízdní vlastnosti jako zrychlení, ovládání a akceleraci. Kde si však opravdu vyhrajete, je úprava vzhledu vašeho sportovního miláčka. Zde se hranice takřka nekladou a můžete vylepšovat opravdu všechno možné, barvou počínaje a spojlery konče. Inu, Need For Speed, jak je známe.

Stále vám asi v článku chybí zmínka o ovládání. Zde se žádné překvapení (naštěstí) nekoná. Auta akcelerují sama vy "jen" zatáčíte pomocí naklánění iPhonu. Brzdíte pak dotykem na displej. Na displeji jsou ještě dvě přídavná tlačítka, jedno pro již dnes snad kultovní nitro a druhé pro zpomalení času, kdy se díky němu zvládnete vyhnout policejnímu zátarasu.

Need for Speed: Undercover je vybroušený diamant, na který se jednoznačně vyplatilo čekat. Cena 10 dolarů sice našince asi nepotěší, ale opět opakuji, že hra za tuto vyšší cenu rozhodně stojí a její koupí  neprohloupíte. Užijete si hodiny dlouhé zábavy a to za to přece stojí.