Po prvním poměrně úspěšném dílu přicházejí autoři týmu Origin8 s ještě vymazlenějším dílem. Zrodil se nám tak nový král her typu Tower Defense?

8.0

strategie

Origin8

Origin8

Velmi povedená strategická hra, která určitě neurazí a nabízí skutečně dlouho trvající hratelnost. Kdo koupí, neprohloupí.

Tým Origin 8 nám servíruje pokračování své úspěšné strategické hry, ve které budete stavět, stavět a zase stavět. Již z přiložených obrázků je více než patrné, že se jedná o tzv. Tower Defense hru, takže se pustíte do budování obranných věží tak, aby nepřátelé nepronikli za určité území. Velmi jednoduchý systém je však u hráčů stále více oblíben, a tak se na AppStore momentálně setkáme s dalšími adepty o krále tohoto žánru. Je však Sentinel vítězem? Na odpověď na tuto otázku není tak lehké odpovědět, a proto si přečtěte naši recenzi a třeba poté budete mít o vítězi jasno.

Jak už název napovídá, druhý díl se odehrává tentokráte na naší planetě Zemi, i když s původním Marsem, kde se odehrával první díl Sentinelu toho má hodně podobného. Mapy jsou sice rozdílné, ale ve své podstatě stejné. V módu kampaň se setkáte se čtyřmi mapami, kde bude vaším úkolem ubránit naši modrou planetu před nepřáteli, kteří útočí v jakýchsi vlnách. V praxi to potom znamená, že dostanete čas vystavět si věže na dobrá strategická místa a poté se spustí vlna nepřátel. Hned co je pozabíjíte, máte zase chvilku oddych a už se valí další vlna. Zpravidla je potom v každém levelu 60 vln, které je třeba ustát pro dohrání levelu. Nutno však dodat, že lze hru zrychlit anebo naopak zastavit a mezitím vybudovat další potřebné věže.

Co se týká věží, zde máme poměrně solidní výběr a nechybí třeba sniperské věže nebo laserové věže. Celkově potom ve výčtu nalezneme sedm rozdílných věží, přičemž každá má tři stupně vylepšování. Jednotlivé věže však musíte za něco nakoupit a tím něčím jsou samozřejmě peníze. Ty získáváte zabíjením nepřátel, či za následné bonusy po projetí každé vlny. Je také možnost zainvestovat do obraných robůtků, kteří mají hned dvojí náplň práce. Jednak budou pomáhat bránit bariéry, přes které se snaží nepřátelé dostat do další části mapy, ale také mohou sloužit jako těžební robůtci, kteří pravidelně přinášejí peníze do vaší pokladny.

Ve hře naleznete i podpůrné zbraně masivnějšího dopadu, kterými vás bude podporovat orbitální hlavní loď. Takže když už půjde opravdu do tuhého, tak můžete těchto speciálních zbraní využít a nepřátelé tak budou zasypáni sprškou raket, nebo ničivým odsřelovackým útokem. I k tomuto však je zapotřebí mít nějakou "šťávu" a i tu budete muset nějak získat. Zde opět přicházejí na pomoc pomocní robůtci, ikdyž z trošku jiného těsta. Tito nic nebrání, jen těží a těží a tím vám dodávají energii tolik potřebnou pro spuštění těchto speciálních zbraní.

Po dohrání modu kampaně, se vám zpřístupní ještě Endurance mod, ve kterém se na vás budou řítit jednotlivé vlny pořád dokola, dokud vaše pevnost nepadne. Daleko zajímavější jsou však zadané mise, ve kterých dostanete přesný úkol - jako například ubránit pět následujících vln jen za pomocí speciálních zbraní a tak je třeba si řádně rozmyslet, kdy a kterou použijete. I tato možnost určitě přidává na době hratelnosti, která se samozřejmě může prodloužit ještě znovu zahráním celého titulu na vyšší obtížnost. Nechci říci, že právě toto je nutnost, ale určitě to za vyzkoušení stojí, neboť hra je skutečně kvalitním kouskem.

Po grafické stránce nemám v podstatě co vytknout, mapy se přesně vejdou na displej iPhonu a není problém si také nějakou část mapy přiblížit a podívat se na ní trošku více detailněji. Hra se ani při velkém počtu nepřátel na obrazovce nijak neseká a jde naprosto plynule. Podpořena výborný audio doprovod je tak navozena ta správná atmosféra. Nyní je tedy čas na závěrečné polemizování. Ačkoliv hra nenabízí tolik nových věcí oproti prvnímu dílu, přesto má co nabídnout a řadí se jednoznačně mezi nejlepší jedničky žánru Tower Defense, které jsou momentálně k dostání na AppStore. Pokud máte tento typ her rádi, rozhodně neváhejte. Ostatní můžou alespoň vyzkoušet, třeba objeví skrytého stratéga.