Napsal Libor Novotný dne 31.08. 2009 v 09.30

Všichni, které střílení zombie páchnoucích jako vrata od chlívku ještě neomrzelo, houfně sem! Máme tu pro Vás další zombie-killer hru s názvem Alive 4 Ever.

7.2

Meridian Digital Entertaiment

Meridian Digital Entertaiment

Alive 4 Ever je kvalitní střílečka, která dokáže na pár hodin slušně zabavit, ale zázraky od ní čekat nelze.

Je velice pravděpodobné, že filmy a hry s tematikou zombie nikdy nepřestanou přitahovat pozornost publika. Autoři z Meridian Digital Entertaiment to zřejmě věděli velmi dobře, a tak světlo světa spatřila akční střílečka Alive 4 Ever.

Příběh hry je standardním klišé stejně jako u většiny her a filmů s podobnou tématikou. Vše začíná v přímořském městečku Newfound City, které je sídlem mnoha farmaceutických firem. Jednoho dne je však město infikováno neznámým virem, který proměnil většinu lidské populace na hromadu slintajících a páchnoucích stvoření, která netouží po ničem jiném, než po Vaší krvi. Vláda se tedy, jako obvykle, rozhodne pro jistotu celou oblast vymazat z povrchu zemského a vyšle do oblasti speciální jednotky, aby „vyčistily“ okolí. Nicméně i přes tvrzení vlády, že ve městě nikdo nemohl přežít, spatří členové teamu ve městě přeživší občany, kteří jsou vůči viru nějakým způsobem imunní. Proč tomu tak je Vám ovšem nikdo nevysvětlí. Padne tedy nové rozhodnutí a to sice zachránit přeživší občany. Jak je vidět, s příběhem si autoři hlavu zrovna nelámali. Ale upřímně řečeno, kdo by od akční střílečky čekal bůhvíjak kvalitní a dopodrobna rozvinutý příběh, že? Přece jen u her tohoto typu šlo vždy především o akci.

Na začátku hry dostanete na výběr jednu ze čtyř postav. Dva speciální vojáky a dva přeživší z města. Každá s těchto postav se hodí pro jiný styl boje a liší se základními charakteristikami - počet životů, maximální množství nábojů, pravděpodobnost kritického zásahu a efektivitu léčení.  Vlastnosti lze vylepšovat za získané zkušenosti ze zabitých nepřátel. Hra tak dostává nový náboj a lze ji hrát i několikrát bez toho aby Vás nudila. Schopnosti ovšem nejsou jediným zpestřením hry. Každá z postav u sebe může nosit dvě zbraně a tři speciální předměty. Zbraně se dělí na příruční, tedy pistole a hlavní zbraň. Speciální předměty jsou jakési bonusy, které Vám přidávají body do určité statistiky a vylepšují tedy vlastnosti postavy. Zbraně nakupujete za peníze, jenž dostáváte z padlých nepřátel a za úspěšně splněnou misi, těch je ve hře celkem třicet.

K úspěšnému splnění každé z nich, musíte splnit nějaký úkol. Těch je ve hře několik druhů. Většinou se však omezují pouze na úkoly typu „zabij x zombie za x času“, „zachraň x přeživších“ apod. Je však nutno dodat, že postupem času je opravdový problém je splnit. Zde bych jen poznamenal, že lehké snížení obtížnosti některých misí by nebylo na škodu, protože opakovat jednu misi dvacetkrát mě opravdu nebavilo. Například při záchraně přeživších, je často musíte nést na ramenou a v tu dobu nemůžete používat zbraň. Nebo pokud zrovna nesete kufřík s vakcínou, můžete používat pouze pistoli a ta tužším nepřátelům ublíží asi tak, jako tanku vodní stříkačka.  Nepřátel je ve hře celkem dost. Od klasické zombie, až po obrovské zmutované bossy. Ti jsou ve hře celkem tři, ale boje s nimi příliš obtížné nejsou. K tomu také přispívá poměrně dobré ovládání ala iDracula.

Poslední kapitolou je grafické zpracování. Tady nemám, co bych hře vytknul, ba naopak. Grafika je velmi detailní a prostředí rozmanité. Navíc potěší pěkně zpracovaná krev, která se efektně rozstřikuje všude po okolí. K zvukové stránce také nelze nic moc dodat. Hudba se k akční atmosféře hodí a zvuky nepřátel a kvílení přeživších je také na vysoké úrovni.  Celkově se tedy jedná o nadprůměrnou akci, která Vás rozhodně na pár hodin zabaví, ale víc než rozptýlení od ní nečekejte.