Přesně na Halloween poslalo Chillingo do boje svůj akční závodní titul Horror Racing. Je však hraní této hry opravdu tak hororové?

6.0

závodní

Chillingo

Chillingo

Škoda malé rozmanitosti zbraní a celkově herního prostředí. Také nějaký ten multiplayer by určitě nevadil. I tak se ale na určitou dobu solidně zabavíte.

Již od dob PC her jako Carmageddon nebo třeba nedoceněných Re-Volt je nad slunce jasné, že hráči mají akční závodění rádi. Skloubení klasických automobilových honiček se střílením, případně ničením protihráčových aut je prostě výborný tah a moc dobře to vědí i vývojáři z Chillinga. I proto máme možnost zahrát si nyní Horror Racing.

Z předchozího odstavce je asi už jasné, oč zde běží. Po zvolení vozítka dle vaší libosti jste vrhnuti do arény, kde na vás čekají tři nabuzení protivníci, a vězte, že vám rozhodně nedají nic zadarmo. Klasické závodění je okořeněno ještě třemi zbraněmi, které můžete, ale nemusíte používat. První z nich je kulomet. Střely vycházejí z přední části vašeho vozu, avšak nemají tak silný účinek. Já osobně jsem kulomet používal, jen když jsem viděl, že protivník přede mnou už má značně poničený vůz a já ho jen tzv. dodělal. Druhou a daleko efektivnější zbraní jsou rakety, které, pokud trefíte přesně, jsou poměrně ničivé, takže většinou stačí dva zásahy, načež soupeřovo auto vybouchne a bude čekat několik drahocenných vteřin na restart.

Poslední a mou nejoblíbenější zbraní jsou miny. Ty pokládáte za sebe a právě s touto zbraní jsem se vyřádil nejvíce. Není snad lepšího herního pocitu, než když minou odpálíte neodbytně dotírajícího soupeře za vámi. Kéž by toto šlo praktikovat také na českých silnicích, že? Asi už vám také došlo, že tyto tři popsané zbraně nezískáte hned na začátku. Tedy ano, ale jen omezené množství, které musíte postupně doplňovat. Po trati jsou tak rozeseté malé krabičky s logem zbraně, případně lékárničky na rychlé opravení vašeho přibližovadla.

V hlavní kariéře na vás čekají tři rozlišné lokace, které obsahují několik závodů. Ačkoliv pro získání medaile stačí dojet "na bedně", pro zpřístupnění další lokace musíte závod vyhrát. Za každý závod inkasujete dolary, které potom použijete na vylepšení vašeho plecháče. Bohužel ale zde autoři nevyužili plný potenciál, který se nabízel, a tak můžete vylepšit jen brnění, motor a zbraně. Zlepšení jsou sice ihned znatelná, ale hodila by se určitě větší nabídka. Celkově hra bohužel působí tak nějak nedodělaně a i když závody jsou ze začátku poměrně zábavné, po čase se prostě okoukají. Jezdíte totiž pořád dokola po v podstatě stejných tratích a sbíráte pořád dokola ty stejné zbraně. Hře tak po hodince hraní poměrně dochází šťáva.

Po pokoření základní kariéry si ještě můžete jednotlivé závody odjet znovu a to s různými auty, včetně super vozítka, které získáte po poražení závěrečného bosse. To je však vše, žádné on-line porovnávání časů a ani multiplayeru jsme se nedočkali. Ačkoliv měla hra poměrně solidní start a alespoň na první pohled vypadá velmi dobře, již v polovině jí dochází dech. I přesto na vás čeká dobrá zábava, navíc za velmi slušný peníz.