Stavíte rádi různé stavebnice či překážkové dráhy? V tom případě je tato hra přesně pro vás.

8.0

logické

Clickgamer

Clickgamer

Velmi půvabná záležitost, která vám nedá spát a nejednou se dostaví ono známé: "ještě jedno kolo a jdu spát".

Po dohrání poslední akční pecky N.O.V.A. od Gameloftu jsem se rozhodl, že v Novém roce dám šanci také jiným titulům a že je třeba trošku potrénovat šedou kůru mozkovou. Měl jsem to štěstí, že první logická hra, na kterou jsem natrefil, stojí opravdu za to.  O co půjde? Čtěte o několik pixelů níže.

Princip hry je jednoduchý. Stačí dostat kuličku z bodu A do bodu B, k čemuž tomu vám dopomůže několik strojů v čele s katapultem, obřím kladivem či jezdícím chodníkem. Jednotlivých hýbátek nebo strojů, chcete-li, je skutečně hodně. Vyzkoušíte si tak již zmíněné obří kladivo, obloukové trubky a nebo třeba teleporty. Na herní systém, tedy jak se vše správně hýbe, přijdete poměrně rychle a prvních deset kol projdete jako nůž máslem. Potom už však obtížnost citelně narůstá. Předpřipravených úrovní je pro vás přichystáno celkem padesát.

Ptáte se, proč jsem použil slovní spojení "předpřipravených úrovní"? Na to existuje poměrně jednoduchá odpověď. Je totiž možné si vytvořit i vlastní mapy a potom je nahrát do online databáze hry. To samozřejmě znamená, že jednak ostatní hráči na světě si mohou vyzkoušet vámi vytvořené mapy a stejně tak i vy si můžete zahrát mapy od jiných uživatelů. Především díky této možnosti vám hra může v telefonu vydržet po hodně dlouhou dobu. Jistě, herní princip je jednoduchý a za chvíli se okouká, na druhou stranu různorodost postavení strojů a potrubí je tak vysoká, že pokud vás stavění chytne, hned tak vás nepustí. Zatímco první mapy fungují jako zahřívací kola, postupem času se bude obtížnost zvyšovat, a tak rádi vyzkoušíte možnost nápovědy, kterou ale můžete použít jen jednou za deset map.

Chyb ve hře naštěstí moc nenaleznete, snad jedna věc mi občas málem zapříčinila infarkt. Tím problémem mám na mysli to, že občas je prostě možné dojít k bodu B jiným způsobem, než autoři zamýšleli. Mějte tak na paměti, že všechny součástky musí být použity, jinak vás hra nepustí dál. Občas mi také hra spadla, což určitě nepotěší, ale doufám, že tento problém bude odstraněn v již chystaném updatu.

Graficky není moc co vytknout, vše je roztomile přesné a hýbe se přesně tak, jak má. Zvuky sice na Oskara kandidovat nebudou, ale při přemýšlení a trhání si vlasů to stejně nehraje žádnou roli. Celkově vzato je Aztec Quest velmi zajímavou logickou hrou, která určitě stojí za povšimnutí.