Tekken Mobile

Napsal Norbert Lapčák dne 12.03. 2010 v 07.09

Legendární turnaj Iron First přichází na mobilní telefony. Konečně pořádný asijský kickbox!

8.3

Namco Bandai |

In-house

Legendární značka zaplňuje mezírku na trhu vcelku příjemným titulem, který se sice hraje v dosti zběsilém tempu, ale na druhou stranu pořád nic neztratil ze svého kouzla. Přítomnost bluetooth multiplayeru navíc dělá celou hru ještě zábavnější a o dost prodlužuje její životnost.

Pamatujete na stařičkou záležitost jménem Tekken 3? Na legendární hru, kvůli které si mnozí z nás pořídili PlayStation, snad nikdo zapomenout nemohl. Na svoji dobu skvělá grafika, kde se to jenom hemžilo různými triky od několika vyvolených bojovníků. Hrdinové měli samozřejmě své vlastní (mnohdy nenaplněné) osudy. Úspěch série navíc znamenal několik pokračování, toho posledního jsme se nedávno dočkali na konzolích a teď konečně přichází i na mobilní telefony. Vzápětí vás určitě musí napadnout otázka – lze něco takového jako Tekken přizpůsobit možnostem mobilu?

Odpověď se dostaví brzy po spuštění samotné hry. Nechybí reklama výrobce Namco, připomenutí, že nový Tekken seženete i na jiných platformách, volba zvuku/vibrací a následně typické menu. To dává tušit, že se vám do ruky nedostala žádná suchá kůrka, ale přímo dřevorubecká porce chleba natřeného kvalitním sádlem. Na výběr máte z několika módů – akade, story nebo force mode, ve všech jde však vždy o jediné, a sice o pořádnou řežbu, při které pomalu ani nevíte, co mačkáte.

Tekken Mobile totiž, podobně jako jeho velcí sourozenci, nabízí u každé z postav nespočet různých hmatů, chmatů a komb. Seznam najdete jako vždy v nabídce pauzy. Když k tomu přičtu dva typy ovládání (standard a pro), připravte se na pořádně promáčklou klávesnici. Souboje se odehrávají ve zběsilém tempu, kdy vám soupeři rozhodně nedají ani vteřinu na odpočinek. A nezáleží na tom, jestli zrovna hrajete na easy, nebo hard, či jste si vypnuli neúprosný časový limit. Každý chce totiž vyhrát slavný Iron First Tournament a s ním i spoustu peněz.

Bojovníci ale přišli i kvůli spoustě nevyřešených problémů. Setkáte se sice jenom s několika, všichni jsou ale známí nejenom fanouškům (Jin, Kazuya, Yoshumitsu, Nina, Law, a tak dále). Hrdinové svůj příběh vypráví skrze tzv. story mód, ve kterém si před zápasem vždy přečtete dialog mezi postavami, většinou se však jedná o tupé hlášky, ještě k tomu do nebe zavánějící sebechválou. Za dokončení příběhu s určitou postavou dostáváte speciální body, za které lze v custom modu dokoupit nějaký ten speciální obleček.

Asi největší vychytávkou a tahounem celé hry je multiplayer skrze bluetooth. Zde souboje dostávají zcela nový rozměr! Ačkoli ani umělá inteligence není vůbec tupá, proč nerozsekat svého kamaráda na kusy ve zdrcujícím duelu (pozn. autora – myšleno pouze ve hře)? Bohužel jsem tuto parádičku nemohl vyzkoušet osobně, což mě velice mrzí, avšak pokud jste už nasbírali nějaké zkušenosti vy, nestyďte se nám je v komentářích sdělit, a třeba tak pomoct ostatním hráčům řešícím tradiční volbu koupit/nekoupit.

Velmi příjemně překvapila i grafická stránka hry. Prostředí je, podobně jako ve velké verzi, renderované, ale co je důležitější, s každým soupeřem se mění. A tak zatímco v jednom levelu bojujete ve velkoměstě, další vás naopak může dostat blíže k přírodě. Také postavy jsou vymodelované velmi slušně, rozhodně vždy poznáte, o koho se jedná, včetně typických bojových postojů reprezentujících jednotlivé bojové styly. Když už jsme u boje, je potřeba zmínit, že ani ten neztratil na půvabu. Hlavně pokud předvedete nějaké to kombo. Co teprve ta slastná odměna v podobě nápisu „perfekt“…jen pozor, aby to neodnesla klávesnice. Po zvukové stránce Tekken Mobile nabízí pouze akčně naladěnou melodii a sfx zvuky při bitkách. Obojí ale po chvilce omrzí, a tak to možnost vypnutí opět jistí.