New York Rollercoaster Rush

Napsal Květoslav Holič dne 20.04. 2010 v 00.25

Uííííí, hnnnnnnnn, hnnnnnn, uíííííí, ÁÁÁÁáááááá... BUM Uíííííí.... Myslete si, co chcete, ale tyto zvuky vám při hraní nevyhnutelně vytanou v mysli. Však na horské dráze se občas ozývají (a vydávají) i horší. :-)

8.7

arkáda

Digital Chocolate

Digital Chocolate

Tahle hra na to možná nevypadá, ale dejte jí šanci. Odmění se vám pořádnou dávkou nečekané zábavy. Alespoň u mě to tak bylo.

Po delší době se mi opět do rukou dostává (díky Bohu!) originální hra. Konec bezhlavého střílení všeho na všechno, konec kličkování po závodních drahách, konec hraní si na super hrdiny, konec kopání cizích zadnic! Přichází čas klidu (ne tak doslova), oddychu a zábavy. Přichází simulátor řidiče horské dráhy!

Ano, čtete dobře, takové té vysoké kolejové vymyšlenosti, plné skokánků a loopingů, která se tak často vyskytuje v lepších zábavních parcích. Jak se člověk stane řidičem něčeho takového, ptáte se? Inu, stačí být potenciálním dědicem majitele pravého New Yorského “horsko-drážního” impéria a zbytek už se jaksi poddá sám. Abyste si ale dědictví zasloužili, musíte napřed patřit mezi řidiči ke špičce, jinak zkrátka dostanete “prd”. Cesta na vrchol je ale dlouhá a vede přes skutečně nespočetné množství tratí.

Samotná hra vás vždy vede pěkně za ručičku. Před vlastní jízdou se zobrazí velmi podrobný náhled, kde zkušení řidiči snadno zjistí, kdy asi tak přibrzdit a kdy naopak pořádně přišlápnout “plyn”. A přesně o toto “umění” ve hře jde. Vést váš “vláček” tak, aby se pohyboval po kolejích co nejrychleji, protože rychlá jízda a skoky, to je to, za co vám návštěvníci platí A ZÁROVEŇ tak, abyste své platící zákazníky po cestě nepoztráceli. Ano i to je možné. Stačí jeden prudší skok a vozíky jdou z tratě dolů. Podle prudkosti nárazu se odvozuje kolik, ale věřte mi, že žádný člověk nekřičí štěstím ve chvíli, kdy se musí zachránit použitím deštníku místo padáku. (Hmmm... že by autoři z Digital Chocolate znali pana Taua?) Po skončení jízdy se pak počítají body právě podle prožitku “cestujících” a věřte mi, že vám každé škobrtnutí dají pěkně sežrat a odmění se vám pěkně navztekaným smajlíkem.

Grafika hry a zvukové zpracování patří obé k vysokému standardu. Dráha, animace, vagónky, panáčci, vše je vyvedeno do nejmenšího detailu. Grafika působí možná malinko infantilně, ale u takovéto hry to člověk rád odpustí. Animace jsou navíc občas velice zábavné a věřte mi, že až uvidíte své pasažéry snášet se na deštnících z dráhy dolů, byť je to věc pro vaši herní kariéru nemilá, budete se muset smát. Hudba se ke hře skvěle hodí a chtě nechtě si po čase uvědomíte, že si při hře nevědomky broukáte “s sebou”.

Zkrátka a dobře, tahle hra, byť může z počátku klamat tělem, je skvělá a návyková hříčka, která vás stoprocentně chytne a pobaví. Zkuste, nebudete litovat. A kdyby vás náhodou nechytla příběhová část hry, vždy je možné začít soutěžit o uznání pasažérů až se čtyřmi živými kamarády na jednom mobilu.