Gremlins Spellforce

Napsal Jiří Viktora dne 23.04. 2010 v 00.10

Vrhněte se do světa odporných nestvůr, připravte se na zástupy neústupných skřetů, hektolitry prolité krve a nehynoucí slávu. Glemlins přichází na displeje mobilních telefonů!

7.5

Nomoc

Qplaze

Seberte všechnu odvahu a zapněte si Gremlins Spellforce. Hra sice sází na jednoduchost a linearitu, ale perfektně se hodí jako odreagování po náročném dni. Našince jistě potěší přítomnost plnohodnotné české lokalizace.

Zvědaví čtenáři se už asi stihli podívat na obrázky v recenzi a možná stále ještě neví, o co se vlastně vůbec jedná. Odpověď je jasná. Jde o bláznivý mix stařičkého arkanoidu a luxoru střihnutý s osobitými postavičkami z RPG žánru. Neděste se. Pravděpodobně i vy budete po prvním spuštění hry civět na displej a nevěřícně kroutit hlavou, co že to ti programátoři dokázali sesmolit.

Normálně bych asi začal kratičkým úvodem a základní dějovou zápletkou, ale to by Gremlini vůbec nějakou museli mít! Zpracování je vlastně tak jednoduché, až je geniální. Herní plocha je rozdělena na dvě základní části – na kamennou tvrz, kterou máte za úkol bránit, a zbytek herní plochy. V praxi to znamená, že vy ( v roli mocné čarodějky ) máte za úkol odrážet útoky přibližujících se gremlinů a chránit kamenné hradby.

Především několik prvních minut mi dalo zabrat, abych se vůbec v tom zběsilém zmatku dokázal zorientovat a mohl si tak vychutnat běsnění všudypřítomných potvůrek. Mazaní gremlini totiž přicházejí v různých „formacích“ a přizpůsobit se jejich primitivnímu myšlení není zrovna jednoduché. Celá hra stojí a padá na jediné věci. Váš avatar je ze začátku vybaven pouze štítovým kouzlem. Abyste mohli emzáky postupně vymazat z hrací plochy, je zapotřebí odrážet jejich útoky a pružně tak reagovat na jejich přeskupování se na bitevním poli. Právě zde můžete postřehnout jistou podobnost s arkanoidem.

Asi se vám na jazyk dere otázka, čím se Gremlins Spellforce odlišuje od ostatních lineárních hříček. Během hry postupně získáváte mocnější a mocnější kouzla. Jednoduché štítové kouzlo tak brzy doplňuje řada demoličních nebo odzbrojujících kouzel, s jakými si z nebohých gremlinů během vteřiny uděláte třeba chutné pyré k obědu! V pozdějších fázích je doslova zážitkem sledovat, jaké efekty váš čaroděj na obrazovce předvádí a s jakou chutí přistupuje k proudícím masám nebohých protivníků. Rozhodně bych nechtěl být v jejich kůži zrovna ve chvíli, kdy po nich spustíte pár ohnivých pozdravů nebo je sestřelíte explozivním kotlem plným žíraviny! Trochu mě ale zamrzelo, že si svého hrdinu nemůžete sami zvolit. Alespoň výběr mezi několika zástupci by byl příjemným zpestřením.

Gremlins Spellforce patří do škatulky her se vzrůstající obtížností. I tak vám ale určitě zatrne, když po postupu do další úrovně zjistíte, že gremlini zase přišli s novým a mnohem účinnějším arzenálem. V pozdějších úrovních dokonce vyrukují s gigantickými vzducholoděmi nebo devastujícími katapulty! Od toho se odvíjí také prostředí, se kterým si autoři moc nevyhráli. Designéry levelů tak na ramenou rozhodně nosit nebudete, byť jejich krédem bylo od začátku držet se jednoduchosti a účelnosti. Výhodou je, že spolu s každým restartem úrovně se mění i téma krajiny. Jednou tak začínáte na zelené louce, podruhé zase střežíte nebezpečné oblasti sopečných vulkánů.