Napsal Matěj Gause dne 26.05. 2010 v 03.07

Legenda mezi adventurami kráčí vstříc novému osudu na iPhone a iPod Touch! Jak se s tím poprala tahle nestárnoucí klasika? Dočtete se v naší recenzi!

9.0

adventura

Zime Software

Zime Software

Je to až k nevíře, kolik let uplynulo od vydání prvního dílu adventury Polda a teď tu máme iPhone hru, která dopadla nadmíru dobře a svému protějšku z PC ostudu nedělá. Naopak svým humorem, profesionálním dabingem a výdrží oživuje jednu nestárnoucí legendu.

Kultovní point & click adventura Polda se poprvé objevila na PC před několika lety a od té doby spatřilo světlo světa hned několik dílů, které vždy přinesly slušnou dávku kvalitního humoru v ručně kreslené grafice a zatím poslední pátá epizoda ukončila nezapomenutelné dobrodružství svérázného policisty Pankráce. Herní průmysl naneštěstí ušel dlouhou cestu od vydání posledního dílu, a proto si většinu dřívějších pecek můžeme konečně zahrát třeba na mobilních telefonech a jsme jedině rádi, že se mezi ně zařadila česká legenda Polda 2 na iPhone a iPod touch.

Kdo náhodou nezná žánr point & click adventur, tak jen krátce připomenu, že se jedná o hru, ve které chodíte s charakterem a promyšleně klikáte kolem sebe, abyste buď kombinovali různé předměty, nebo je čistě jen sbírali, a pak se mohli v příběhu posunout zase o kus dál. Žánr adventur je jakousi kombinací hádanek a leckdy zamotaného příběhu. Jako odměnu, pak dostanete postup v ději.

Polda 2 jde ruku v ruce se svým dávným protějškem z PC a nutno uznat, že to není na škodu. Znovu se tak dostanete do kůže mírně natvrdlého policisty Pankráce a pustíte se do řešení jednoho šíleného zločinu. Story si s ničím nezadá s opravdu “magorskou“ podívanou a parodií nejvyššího řádu.

Městečko Mersias se stane svědkem zločinu, kdy při volbě nové Miss dojde k velkému požáru. Na tom by ještě nebylo nic tak divného, kdyby to nebyly klonované krásky. Městečko je totiž známé svým světovým vynálezem klonování lidské rasy a vemte jed na to, že to není jediná nadpřirozená věc na tomhle zapadlém místě. Časem se navíc děj natolik zamotá, že někdy opravdu zůstává rozum stát nad tím, jak na něco podobného autoři vůbec přišli.

Ať už je příběh sebešílenější, tak musím uznat, že vás dokáže udržet pěkně dlouho a vtáhne vás do svého děje jako nic. Na vině jsou naprosto dokonalé hlášky hlavních protagonistů a bláznivé příhody policisty Pankráce. No považte, už jste někdy chytali naklonovaného zločince Davida Copperfielda, nebo potkali na ulici Adolfa Hitlera a Napoleona? Autoři některé komiksové scénky vyhypovali do extrému a zašli ještě mnohem dál, protože parodovali snad všechno, co se dá. Mimochodem, vše je kompletně nadabované herci Luďkem Sobotou, Jiřím Lábusem a dalšími osobnostmi českého showbyznysu, kteří propůjčili svůj hlas této hře a iPhone verzi nevyjímaje.

Autoři zvládli přenést Poldu 2 na iPhone bez chybek, za což si zaslouží pochvalu. Různé lokace mají přesně ten samý kreslený vzhled a nádech jako měly tenkrát na PC. Sem tam se někde něco pohne a jednotlivé obrazovky tak alespoň nejsou vyloženě statické. I když se pořád pohybujete jen po městečku Mersias, tak dostanete příležitost navštívit uctihodných 50 lokací, ve kterých zažijete velkou legraci. Taková policejní stanice na začátku je zářným příkladem toho, jak se autoři snažili, aby přinesli na iPhone plnohodnotnou hru se vším všudy. Vše je naprosto stejné s PC verzí hry, až jsem žasl nad tím, kam došla mobilní zábava.

Zhýčkán hrami současnosti jsem se zasekl hned v úvodu a musím říct, že obtížnost je nastavená na pořádně vysokou laťku. Už PC verze nebyla procházka růžovou zahradou a Polda 2 na iPhone vám rozhodně z ničeho nesleví. Znovu tak řešíte nelogické hádanky, nad kterými budete ztrácet soudnost. Některé jsou dokonce tak nesmyslné, že na ně přijdete jen metodou pokus-omyl. Někdy máte zase problém vůbec najít předměty, takže se připravte, že se v některých případech uklikáte k smrti ( v dobrém slova smyslu – pozn. red. ). Né že by to bylo na škodu, ale někteří novopečení hráči určitě zažijí krušné chvilky. Na druhou stranu doba strávená u Poldy 2 se tak násobí a každý postup vpřed je velkou radostí.

Ovládání je vyřešené na jedničku. Šipkou se jednoduše pohybujete po dané lokaci a jakmile narazíte na nějaký předmět, tak se zobrazí jeho popisek a po dvoukliku se vám automaticky přidá do inventáře. V přehledném boxu pak zjistíte také k čemu se co používá, popřípadě můžete nalezený předmět zkombinovat s jinou věcí. Koho by náhodou nebavil loudavý krok policisty Pankráce, tak může zase použít dvouklik a bleskurychle se dostane na místo, to samé lze aplikovat také při rozhovorech. Titulky jsou také k dispozici, ale by to docela škoda, abyste přišli o vskutku kvalitní dabing, opravdu se vyplatí udělat si čas v tomhle případě.

Polda 2 si i po letech dokázal udržet nekonečnou dávku humoru. Tahle legendární adventura je prostě povinností každého majitele iPhone / iPod Touch. Vše je původní a po celou hru vás bude navíc doprovázet profesionální dabing známých českých osobností. Kreslené grafické zpracování působí velmi hezky a vyváženě. iPhone platforma mu holt padne jako ušitá. Za cenu 4,99 € se Polda 2 řadí mezi ty levnější adventurní kousky a některým z vás určitě vydrží na hodiny a hodiny skvělé zábavy.

Matěj Gause
27.05.2010
01.53

Záleží na tom, jak k ní přistupujete. Je jasné, že pokud jste vášnivým hráčem akčních her, že vám adventura jako Polda nebude vyhovovat. Je také spíše určená fandům celé série a také pro úplně nové lidi. Hra je samozřejmě trochu rozlezlá a dokonce i 2x delší než první díl, ale na druhou stranu kdykoli můžete vše rychle odkliknout a posunout se bleskovou rychlosti dál. Každá hádanka není navíc tak ani o tom, že ji vzdáte během prvních pár sekund neúspěchu, ale že se jí postavíte čelem. Uspokojení z postupu je pak o to rozhodně větší ...

petrzide
26.05.2010
20.34