Zaujme vás nadupaná fotbalová arkáda se spoustou neskutečných šíleností?!

7.0

sport

Global Fun

Kiloo

Šílená transformace pouličního fotbálku zabaví díky absenci multiplayeru jen nakrátko. I tak se ale budete královsky bavit.

Vzpomínáte na Lego World Soccer? I pokud ne, pravděpodobně si dokážete představit hranaté postavičky pobíhající za překvapivě kulatou mičudou. U Lego World Soccer však vývojářům šlo především o hru, kde hraje prim spíše zábava a jednoduchost než fotbalová simulace. Ani Toon Cup na kdovíjakou simulaci nesází, takže ta zde hraje pouze druhé, co druhé, nejméně třetí housle!

Asi si teď klepete na čelo, proč srovnávám zrovna postavičky z Lega s těmi nepopsatelnými stvořeními, co vidíte běhat po trávníku. Obě hry má totiž na svědomí stejné studio, a nejen to. Vývojáři si totiž s hrou dali takovou „práci“, že celý interface je naprosto totožný se zhruba 4 roky stejnou hrou. Slyšíte dobře. Čtyři roky!

Ze všeho nejdřív si můžete vybrat, zda se vrhnete do turnaje, nebo se v klidu rozehrajete formou obyčejného přáteláku. Doporučuji druhou možnost. Pokud jste zvyklí na ovládání typických fotbálků typu PES nebo Real Football, budete si připadat jako Alenka v říši divů. A to doslova. Všechno (kromě běhu) totiž ovládá pouze jedním tlačítkem – pětkou - a počítač sám vybírá nejvhodnější řešení – střelu, centr apod. Asi si umíte představit, že ne vždy to zvládá přesně podle vašich přání. Jestliže si ale na tento způsob ovládání zvyknete, nebudete mít problém nasypat protivníkům osm i více branek za zápas.

Žádné podobnosti s běžnými fotbalovými pravidly nehledejte. Rozhodčí píská pouze začátek a konec zápasu a během hry plní jen roli statisty. To znamená, že na hřišti si můžete dělat co chcete. Můžete faulovat, hrát za autovou čarou a tak dále. Tím pádem nedochází k žádným zbytečným přerušováním, hráči se zbytečně neválí po trávníku a padá hodně gólů. Během hry si vůbec užijete řadu kuriózních momentů. Třeba když se míč přemění v dynamit a okolní hráči po výbuchu odletí dvakrát tak daleko!

Dynamit? Správně. Během hry totiž sbíráte celou řadu bonusů. Jen upozorním, že nic podobného v žádném jiném fotbalu asi jen tak neuvidíte. V tomhle je totiž Toon Cup unikátem. Pokud seberete kopačku, rázem zařadíte vyšší rychlost, seberete-li dynamit, dáte definitivní sbohem všem přítomným v okruhu několika metrů. Využít můžete i stopnutí času nebo dělovou ránu.

Do předvedené hry nepromlouvají jen roztroušené bonusy, ale také vaši protivníci. Konkrétně jejich výrazné výhody. Ani oni totiž nezůstávají pozadu a kromě základních bonusů pokaždé přichází i se svou typickou unikátní schopností. Někteří dokáží přitahovat míč, jiní zase využívají svých magických sil! Kromě toho se pokaždé ocitáte na odlišném interaktivním hřišti. Skutečně interaktivním. Třeba v poušti musíte na vyprahlém písku zvolit mnohem prudší střelu a zároveň se vyhýbat jakýmsi gigantickým rostlinám.

Pestrobarevná grafika navozuje příjemnou atmosféru a ne náhodou připomíná zmiňovaný svět Lega. Je škoda, že autoři byli až příliš „důslední“, a zachovali tak vše, jako tomu bylo v původní hře. V menu nepochopitelně nenajdete hýčkaný bluetooth multiplayer, který by se nepochybně postaral o pořádné navýšení krátké hrací doby. Pokud jste tedy původní Lego World Soccer hráli, Toon Cup vás v ničem novém nepřekvapí.