Napsal Norbert Lapčák dne 07.07. 2010 v 00.16

Mimozemští lovci lebek vs. skupina žoldáků z planety Země. Kdo bude tentokrát kořistí?

7.8

Chillingo

Angry Mob Games

Solidní akční nářez podle filmové licence se vším všudy. Pro fanoušky predátorů nutnost, pro ostatní se jedná o příjemné odreagování za slušnou cenu.

Predátoři, nebo-li lovci lidí ze vzdáleného vesmíru jsou nám pozemšťanům známí už nějaký ten pátek. Na naší planetě už okusili boj proti guvernérovi Kalifornie v nehostinném prostředí jihoamerické džungle, poté si vyzkoušeli boj ve městě a v neposlední řadě nevynechali ani Antarktidu, kde se postavili proti slizkým vetřelcům. Nicméně my filmoví fanoušci těchto dredatých basketbalistů chceme vždy něco navíc. Naneštěstí naše prosby vyšlyšel známý režisér Robert Rodriguez a přináší zcela nový příběh.

Pochopitelně nemůže chybět ani mobilní hra, kterou si pod svá křídla vzali vývojáři z Chillinga. Jako ve filmu, i zde se ocitáte na rodné planetě mocných Predátorů, akorát ne v pozici lidského plemene, nýbrž jako mladý mimozemský bojovník, jehož čeká první a zároveň nejtěžší zkouška života - boj proti žoldákům ze vzdálené planety Země.

Vlohy na to určitě máte, o čem se lehce přesvědčíte ve všech čtyřiadvaceti misích. Náplně jsou bohužel jednoduché, resp. mnohdy dokonce bezduché - vesměs jste vždy vrženi do určité oblasti a vašim úkolem je prostá likvidace nabíhajících protivníků. A záleží jenom na vás, zda-li je vezmete pěkně postaru svými drápy ostrými jako břitva, bojovou holí, plazmovým kanonem, mohutným diskem krájejícím protivníky vejpůl, nebo na ně prostě jen hodíte síť a poté si nebožáka vychutnáte.

Predators je totiž až neobvykle brutální záležitostí, což mimo jiné dokazuje přítomnost dvou komb. Tím prvním v krásné animaci čapnete nepřítele a roztrhnete ho vedví, zatímco druhou možností je utržení padouchovy hlavy i s páteří, a to za známého triumfálního skřeku vašeho predátora. Nechybí ani oblíbené fatalitky v podobě termovize, které se hodí zejména v nočních misích a velmi užitečnou neviditelnost, kterou bohužel často díky deštivému počasí nebude možno využít.

Krom toho sbíráte i trofeje, přičemž celkem jich můžete mít až devět. Osm z nich patří hlavním charakterům z filmu, jenž zde vystupují jako bossové, a jedna je za ostatní mrtvé nepřátele. Vedle místnosti s odměnami se nachází také zbrojírna, kde si všechny zbraně můžete upgradovat nebo si zakoupit a nasazovat jednu ze tří masek, přičemž každá má trochu jiné rozvržení zdraví, energie a rychlosti a zase zaleží jen na vás, jakou bojovou taktiku si zvolíte.

Po grafické stránce je hra o něco rozporuplnější. Na jednu stranu je prostředí dost fádní, stereotypní a málo barevné a nebýt měnícího se počasí, snad by se úrovně mezi sebou ani nelišily. Avšak mnohem dál jsou modely postav. Samotný model Predátora vypadá úžasně a při efektech trhání hlav nadšenec vypustí i nějakou tu slzu, nepřátel je několik typů a lze rozeznat detaily zbraní, které drží apod. Je třeba pochválit zvukovou stránku, na kterou nemám snad žádné výtky, což mě ostatně po prvním bojovém zařvání mimozemského bojovníka všichni dáte za pravdu.