Napsal Jan Šťastný dne 04.07. 2008 v 13.45

Pánové z Fishlabs nám po vele úspěšném V-Rally servírují další závody WRC speciálů a nutno říci, že je to opět pecka!!!

9.8

závodní

Fishlabs

Fishlabs

Skutečně úžasná hra, která chytne a nepustí. Jedná se o nejlepší rally, které bylo dosud vydáno a nemělo by chybět žádnému pařanovi ve sbírce. Od udělení desítky mě odradila jen absence multiplayeru, jinak prostě není co vytknout!

Když se zeptáte někoho kdo se již delší dobu zajímá o mobilní hry na tři nejlepší vývojářská studia, bezesporu v jeho výčtu budou i Fishlabs. A proč také ne, vždyť spolu s francouzským Gameloftem nabízejí nejhezčí grafiku na trhu a když je to ještě podtrženo výbornou hratelností, další bodík pro ně. Nyní se ale podíváme jak dopadlo nové Rally Master Pro (dále jen RMP).

Na první pohled se leckomu možná může zdát, že hra vypadá stejně jako V-Rally (také od Fishlabs), ale to je jen mýlka a každý kdo takto novou RMP zaškatulkuje udělá velkou chybu, neboť tu máme co dočinění s nejlepší rally, která byla doposud zpracována na mobilní telefony a zcela jistě také jednou z nejlepších automobilových závodů vůbec. Ale abych tak úplně nepředbíhal, nejdříve si probereme, jak jsem se k tak výbornému hodnocení dopracoval.

Celá hra je komplet ve 3D, takže o grafice snad nemá cenu ani hovořit, prostě jí není co vytknout. Menu je velmi chytře uspořádané a rychle se v něm rozkoukáte, tudíž můžeme rovnou spustit hru. Na výběr tu máme z kariéry a zbylé tři možnosti zatím nejdou spustit – a to je – Time Trial (tedy časovka, kde se snažíte zajet co nejrychlejší čas ve vámi už odjetých erzetách), Adrenaline (stejné tratě ale v „adrenalinovém módu“, tedy že se snažíte závod dojet s co nejmenším poškozením vozidla) a Mini- Games (tyto minihry využíváte mezi erzetami, když potřebujete opravit vašeho WRC miláčka). Vrhnu se tedy rovnou do kariéry, kde mne čeká úroveň amatéra a 9 různých erzet. Schválně říkám různých, protože ony opravdu jsou různé. Vyzkoušíte si tedy mise na asfaltu, na štěrku na písku a i na sněhu za různých podnebních podmínek, přičemž opravdu bude záležet jestli je slunný den, nebo plískanice, že by psa nevyhnal. Zažijete tedy krásnou uhlazenou cestičku, kde budete relativně v poklidu projíždět zatáčkami, ale také projížďku lesem v obrovské bouři a sotva budete vidět na cestu dopředu a nechybí ani erzeta, kde sjíždíte ve velké rychlosti serpentíny těsně vedle skalisek u cesty.

Auto se chová přesně jak má a v zatáčkách smykuje, takže budete muset hodně manévrovat abyste udrželi tu správnou stopu, protože jak v ní nejste, snižuje se rychlost a zároveň se zvyšuje opotřebovávání vozidla, což vás v konečném zúčtování může pěkně mrzet.

Vždy po dvou odjetých erzetách budete moci své auto opravit, jak to už záleží na vás. Můžete nechat mechaniky opravit určitou část procent, která je předem daná a nebo zariskovat a zkusit opravit auto na vlastní pěst a to díky minihrám. Minihry jsou celkem tři a jsou poměrně jednoduché. V jedné spojujete části různě zprohýbaného potrubí tak, aby jste ho měli z jednoho konce displeje na druhý spojený, v druhé musíte nahustit pneumatiky kompresorem na označený tlak zelenou šipkou a ve třetí utahujete šrouby na všech 4 kolech. Tedy jak pochopíte princip, zvládnete je v pohodě obsluhovat a máte tedy možnost své auto více opravit, než by to udělali sami mechanici, ale když se to nepovede, je to samozřejmě velmi nepříjemné a vy do další erzety vyjedete s nepříjemným opotřebením, chcete-li s více rozbitým autem. A tím se dostávám k dalšímu obrovskému plusu této již tak bezesporu senzační hry a to je způsob poškození. To se pánům z Fishlabs povedlo skutečně na výbornou a v průběhu závodu, čím více budete bourat, tím se vám bude auto více ničit a vy si začnete všímat, že má váš miláček najednou trošku hranatější tvar, než když jste vyjížděli, nebo že mu chybí přední kapota a nebo že vám mírně zatáčí i na rovinkách. Skutečně nám Fishlabs opět dokázali, že se svým Abyss Enginem umí věci, o kterých se ostatním závodním hrám může zatím jen zdát. Grafika je prostě perfektní a když spustí pořádná bouřka a vy vidíte jak blesk rozpůlí oblohu a o pár setin vteřiny se ozve hrom... To vás až zamrazí v zádech.

Co jsem ale ještě nezmínil je obtížnost. Tedy ikdyž vám po celou cestu pomáhá váš spolujezdec a v přesně daný okamžik vám řekne co vás za chvíli čeká, tedy stejně tak jako je to v rally na PC - pravá tři, skokánek, ostře doleva atd., je obtížnost poměrně vysoko nastavena. Ve hře jsou tři stupně obtížnosti – amatér, profesionál a expert. Jak jsem již zmínil v kariéře na vás čeká vždy 9 erzet, avšak v každém stupni obtížnosti jsou mírně pozměněny, takže můžeme říci, že tratí je tedy opravdu 27, jak Fishlabs slibovali. Jinak myslím, že jen málokomu se podaří dojet na první pozici, nebo alespoň na stupních vítězů hned v prvním závodě na nižší obtížnost a taková obtížnost expert, už je opravdu jen pro HC hráče, neboť časy vašich oponentů jsou nastaveny velmi vysoko. Nicméně je to jistě dobře, že je zvolena takováto obtížnost, protože vás hra nutí hrát stále znovu a znovu, až se zlepšíte a budete se schopni rovnat se světovou špičkou. Bohužel si myslím, že spoustu hráčů je dnes zmlsáno arkádovým způsobem závodění a ne jednoho tato hra na začátku odradí pro její těžší obtížnost, ale kdo vydrží a popere se s pomalejším začátkem, čeká ho sladká odměna v podobě královské zábavy a možnosti říct :“já to dohrál, pánové“!

Jak získat tuhle hru? Není nic jednoduššího než poslat SMS ve tvaru na číslo 900 09 80 s textem "MGAMER HGKJD". Cena: 80 Kč. Další nabídka